کد خبر: ۲۵۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳

اختصاص ‌یارانه ‌5 هزار میلیارد تومانی‌ به ‌صنعت

به گزارش گروه صنعت و معدن خبرخودرو ،معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص 5 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه صنعت خبر داد و اظهار امیدواری کرد بخشی از این یارانه به توسعه زیرساخت‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اختصاص یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، سید محمد علی سید ابریشمی در نشست مشترک با صنعتگران گیلان و نمایندگان تشکل های صنعتی گفت: پنج هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه صنعت در نظر گرفته شده که بخش قابل توجهی از این میزان برای تأمین زیرساخت ها در اختیار وزارت نیرو قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین امیدواریم بخشی از این یارانه به توسعه زیر ساخت‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان از نظر صنعتی رشد مطلوبی نداشته است، یکی از دلایل عقب ماندگی صنعت در این استان را عدم توجه به این مهم طی چند سال گذشته برشمرد و گفت: استان‌های شمالی به دلیل قابلیت های کشاورزی از نظر صنعتی کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، از این رو سهم استان گیلان از عرصه صنعتی محدود بوده است.

وی با بیان اینکه استان های شمالی با توجه به محدودیت عرصه با مشکل مواجه هستند، افزود: در استان گیلان به استثنای رشت که دارای 700 هکتار عرصه صنعتی است، سهم شهرک‌های دیگر استان به طور میانگین حدود ٣٠ هکتار است.

سید ابریشمی، زیر بنای توسعه استان را صنعت توصیف کرد و گفت: رسالت ما در سازمان ایجاد زیر ساخت های صنعتی است.

وی قیمت تمام شده برای آماده سازی عرصه‌های صنعتی در استان گیلان را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: سعی می کنیم با حمایت و خواست صنعتگران زیر ساخت‌های صنعتی به نحو مطلوبی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایجاد شود.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"