کد خبر: ۲۵۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

تمرکز بر سود آوری نمایندگی های خدمات پس از فروش شرکت مدیران خودرو

به گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو ضمن اشاره به اهمیت جایگاه خدمات پس از فروش در کشور گفت : در شرایطی که کیفیت و به تبع آن عمر مفید خودروها در حال افزایش است واز سویی رقابت شدید بین خودروسازان برای ارائه خودروهای جدید موجب شده که حاشیه سود فروش خودرو برای خودروسازان کاهش پیدا کند و این عوامل باعث گردیده تا خودروسازان در سطح دنیا نگاه ویژه ای را به حوزه خدمات پس از فروش معطوف نمایند.

رادین پیمان فر در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : هم اکنون بیش از 50 درصد سود شرکتهای خودروساز در کشورهای پیشرفته در بخش خدمات پس از فروش نهفته شده که این آمار نشان دهنده جایگاه خدمات پس از فروش و لزوم فعالیت هر چه بیشتر در این حوزه است.

وی  با اشاره به رویکرد این شرکت در حوزه خدمات پس از فروش اظهار داشت : در حال حاضر رویکرد جدی شرکت مدیران خودرو ارتقاء جایگاه خدمات پس از فروش و گارانتی در سطح کشور است .

وی در ادامه یکی از مهمترین چالش ها در حوزه خدمات پس از فروش را  سود آور نمودن نمایندگی ها عنوان کرد و گفت: حاشیه سود اندک در بخش خدمات پس از فروش نمایندگی ها باعث گردیده که جذابیت سرمایه گذاری در این بخش کاهش داشته باشد.

وی با اشاره به آخرین تحقیقات صورت گرفته در حوزه خدمات پس از فروش اظهار داشت : بر اساس آخرین تحقیقات ، پیش بینی ها نشان می دهد که تنها در بخش خاورمیانه ارزش بازار خدمات پس از فروش از سال 2010 تا 2015 چهار برابر خواهد شد و به رقم 28 میلیارد یورو خواهد رسید.

وی سود آوری نمایندگی ها را از برنامه های شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو ذکر کرد و گفت : علی رغم اینکه بخش عمده ای از سود خودروسازان در سطح جهان در حوزه خدمات پس از فروش قرار گرفته اما به جهت مشکلات و رقابتی که از سوی بخش خصوصی و تعمیرگاه های مستقل بوجود آمده است سهم نمایندگی های مجاز خودروسازان از این سود بسیار کاهش یافته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"