کد خبر: ۲۶۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳

توسعه صنايع پيشرفته از ملزومات توسعه صنعتي و اقتصادي است

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : باتوجه به تأکید اسناد بالادستی بویژه سند چشم انداز و نقشه جامع علمی کشور و وجود ظرفیتهای علمی و فناوری، توسعه صنایع پیشرفته از ملزومات توسعه صنعتی و توسعه اقتصادی کشور است.

حسن آقاکثیری، در نخستین نشست نمایندگان عضو مرکز منطقه­ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند IORA بر لزوم همکاری های فناورانه بعنوان یکی از مولفه های اصلی در تحقق اقتصاد دانش بنیان و توسعه پایدار تاکید کرد.

وی ادامه داد: صادرات صنایع پیشرفته کشورهای عضو این اتحادیه نسبت به کل صادرات این کشورها حدود 12 درصد است ، و این در حالی است که حجم وسیعی از صادرات صنایع پیشرفته این کشورها تنها ازجانب سه کشور سنگاپور، مالزی و تایلند انجام می شود.

آقاکثیری اضافه کرد: کشورما نیز بعنوان یکی از کشورهای مهم عضو اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند و با توجه به استقرار مرکز انتقال علوم و فناوری های این اتحادیه در کشورمان، مصصم است تا جایگاه خود را در تجارت جهانی صنایع پیشرفته ارتقاء دهد.

رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به تعریف مدل های توسعه و ترسیم موقعیت ایران از لحاظ توسعه صنعتی، تصریح کرد: در شرایط فعلی تولید محصولات صنایع پیشرفته قابل رقابت با بازار جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی راهکارهای توسعه صنایع پیشرفته را مدیریت و سیاستگذاری نظام مند، حمایت از ایجاد و توسعه بنگاه های صنایع پیشرفته، سازماندهی فعالیتهای صنایع پیشرفته از مرحله ایده تا بازار، یکپارچگی و انتشار اطلاعات حوزه فناوری و تقویت تعاملات منطقه ای و بین المللی در حوزه صنایع پیشرفته برشمرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"