کد خبر: ۲۶۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

قیمت خودرو باید به صورت کارشناسی و بر اساس واقعیت ها تعیین شود

 به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : برای اعلام قیمت واقعی خودرو و در صد دقیق افزایش قیمت باید جلسات کارشناسی بین خودروسازان، شورای رقابت ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت و کمیسیون صنایع و معادن برگزار شود تا به جمع بندی نهایی در این راستا دست یابند.

الله وردی دهقانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : باید تعیین قیمت دقیق خودروها پس از ارائه نظرات کارشناسی هر یک از این بخش ها و بررسی درصد افزایش قیمت خودرو، مشخص و اعمال شود.

وی تاکید کرد : اقدام کنونی شورای رقابت در اعلام قیمت های جدید جزء اینکه بازار را دچار آشفتگی و سردرگمی نماید نتیجه دیگری را به دنبال نخواهد داشت.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در تعیین قیمت خودرو باید واقعیت های دیده شود ، تصریح کرد : متاسفانه امروز قیمت خودرو در بلاتکلیفی نظرات مختلف دستگاهها و بخش های مختلف مانده است از سویی شورای رقابت با درصدی افزایش قیمت موافقت می کند اما خودروساز این ارقام جدید را قبول ندارد و از سویی وزارت صنعت و معدن و مجلس نیز مخالف  افزایش قیمت خودرو است بنابراین به نظر می رسد قیمت خودرو باید فراتر از اعمال نظرات مختلف بخش و دستگاهها تعیین شود بلکه باید به صورت کارشناسی و بر اساس واقعیت ها اعلام شود.

دهقانی افزود :هر چند در یکی دو سال گذشته  تورم ، افزایش دستمزد ، افزایش قیمت مواد اولیه  در کلیه حوزه های صنعتی و تولیدی و خودروسازی صورت گرفته است اما نباید تمام آثار و تبعات ناشی از تورم و اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها در قیمت خودرو انعکاس یابد .

وی گفت : باید افزایش نرخ ارز ، قیمت های حامل های انرژی ، تورم و سایر هزینه ها در قیمت تمام شده خودرو محاسبه و با توجه به تاثیرات آن بر قیمت تمام شده تولید در این بخش داشته ، درصد افزایش قیمت خودرو مشخص شود که قطعا درصد بالایی نخواهد بود.

وی تاکید کرد : در افزایش قیمت خودرو هم حقوق مصرف کننده باید در نظر گرفته شود و هم منافع تولید کننده  لحاظ شود چرا که صنعت خودرو بعد از صنعت نفت ، بزرگترین صنعت کشور است و نباید به این راحتی آسیب ببیند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"