کد خبر: ۲۶۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۳

ورود خودرو سراتو به سبد تولیدات سایپا

به گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از بهبود شرایط تولید و عرضه خودروهای تولید این گروه در ماه های آینده خبر داد و گفت: با توجه به بسترسازی های لازم برای افزایش تولید خودرو، برآوردهای ما نشان می دهد ظرفیت تولید محصول در سایپا افزایشی دوباره خواهد یافت.

مهندس مدنی اظهار کرد: خوشبختانه ارتباطات بین المللی کشورمان با دنیا به سرعت درحال پیشرفت بوده و با توجه به تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت محترم و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش بینی می کنیم شرکت های زنجیره تامین با شتاب بیشتری به فعالیت های خود ادامه دهند و زمینه ساز رشد میزان تولید و عرضه خودرو در بازار شوند.

وی افزود: در صورتی که مشکلات مربوط به قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت حل و فصل شود، به نظر می رسد بتوانیم ضمن از بین بردن حاشیه بازار و دلالی های کنونی، قیمت ها را همزمان با عرضه خودرو به سطح واقعی برسانیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: در حال حاضر اصلی ترین مانع بر سر راه خودروسازی ها، مبحث تعیین قیمت ها است، البته با توجه به تدابیر اتخاذ شده از سوی وزارت صنعت، به نظر می رسد این مشکل نیز به زودی مرتفع خواهد شد تا تولیدکنندگان بیش از این با زیان مواجه نشوند.

وی با اشاره به آماده سازی خطوط برای تولید محصولات جدید نیز خاطرنشان کرد: خودروهای جدیدی که قرار است در شرکت های سایپا، پارس خودرو، سایپاکاشان و بن رو تولید شوند می توانند وضعیت عمومی نقدینگی را در گروه بهبود داده و زمینه جهش را در تولید خودرو ایجاد کنند.

مهندس مدنی با بیان این که احتمالاً قیمت سهام سایپا نیز در ماه های آینده افزایش خواهد یافت، افزود: با توجه به روند کنونی پیش بینی می کنیم قیمت سهام سایپا در بورس نیز با افزایش مواجه شود، ضمن این که اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه ایجاد رونق در بازار سهام و هدایت نقدینگی سرگردان به این بخش نیز به ما کمک خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ورود خودرو سراتو به سبد تولیدات سایپا گفت: با توجه به قراردادهای محکمی که سایپا با شرکت کیاموتورز منعقد کرده شاهد همکاری یک خودروساز مطرح بین المللی به عنوان شریک تجاری هستیم که زمینه افزایش اعتبار سبد محصولات ما را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: برنامه ریزی های ما برای تولید این خودرو در دو تیپ 1600 و 2000 سی سی با گیربکس اتوماتیک و دستی است که امیدواریم به محض نهایی شدن مراحل آماده سازی خطوط، مونتاژ این محصول را در سایپا آغاز کنیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ و افزایش انگیزه کارکنان گفت: تلاش می کنیم در صورت امکان با اتخاذ تمهیداتی زمینه های افزایش انگیزه شغلی را در کارکنان فراهم کنیم.

مهندس مدنی بهبود شرایط عمومی سایپا را مرهون تلاش ها و مسئولیت پذیری تمامی کارکنان عنوان کرد و گفت: همکاری مجموعه نیروی انسانی و تلاش آنان در تغییر شرایط نامطلوب گذشته موجب شد سایپا به ثبات و آرامش مورد نظر دست یافته و برای اینده ای روشن برنامه ریزی کند.

وی افزود: مشارکت و مسئولیت پذیری همکاران در تمامی حوزه های کاری امری است که می تواند زمینه افزایش بهره وری و دستیابی به بهترین نتایج را در فعالیت ها فراهم کند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت صرفه جویی و نهادینه سازی فرهنگ مصرف در سطح شرکت های گروه خودروسازی سایپا نیز تاکید کرد: شرایط بد دو سال گذشته موجب شد تا در سطح گروه الگوی مصرف در حد قابل قبولی اصلاح شود و در حال حاضر نیز که وارد فاز رشد و بهبود شرایط هستیم نباید روش های گذشته را در زمینه اصلاح الگوی مصرف و کاهش هزینه ها نادیده بگیریم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به فروش اموال راکد و مازاد گروه اظهار کرد: این برنامه که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته موجب شده نقدینگی مورد توجهی به سمت تولید محصول هدایت شود و ما قصد داریم این فرایند را در سال جاری نیز دنبال کنیم.

وی در ادامه توجه به امر کیفیت را در مراحل مختلف تولید ضروری دانست و گفت: از آن جایی که کیفیت محصولات تولیدی به عنوان زبان گویای شرکت سایپا به شمار می رود، باید همزمان با برنامه های افزایش میزان تولید، بهره وری را سرلوحه فعالیت ها قرار داده و برای تولید با کیفیت محصولات اقدام کنیم.

مهندس مدنی همچنین با اشاره به برنامه های رییس جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع افزود: مهندس نوروززاده از سوابق درخشانی در حوزه های گوناگون صنعتی برخوردار است و تجربیات زیادی را هم در خصوص تولید و هم سیاست گذاری های مربوط به این بخش اندوخته که امیدواریم زمینه ساز ارتقا جایگاه صنعت خودرو در کشور شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه گفت: در ماه های آتی شاهد رشد چشمگیر در زمینه تولید و فروش خودرو در سایپا خواهیم بود که می تواند شرایط کلی شرکت را به طرز قابل توجهی بهبود ببخشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"