کد خبر: ۲۶۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۳

قیمت گذاری خودرو تا چه میزان به واقعیت نزدیک کرد؟

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : با قیمت گذاری خودرو صرفا نمی توان موجب حذف انحصار از بازار خودرو شود چرا که قیمت گذاری یکی از عوامل کنترل بازار است .

سید هادی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : البته مشخص نیست حرکتی که در خصوص قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت صورت گرفته تا چه میزان با واقعیت نزدیک است اما می تواند رفته رفته این نرخ ها به واقعیت نزدیک شود تا حاشیه فشار به مصرف کننده نیز کمتر گردد.

وی در ادامه با اشاره به طرح موضوع انحصار در بازار خودرو تصریح کرد : ورود سرمایه گذار جدید به صنعت خودرو ، قطعا یکی از موارد موثر بر حذف انحصار از  بازار و ایجاد رقابت پذیری در حوزه خودروسازی کشور خواهد بود هر چند که ایجاد رقابت، در کنترل قیمت ها در بازار تاثیر بسیاری دارد.

وی محدودیت در واردات با سیاست های تعرفه ای را در شرایط کنونی لازم دانست و گفت : حفظ اشتغال و حمایت از صنعت و تولید داخل و عدم فشار به این دو بخش موجب شده است که با سیاست های تعرفه ای از واردات خودرو جلوگیری و در این زمینه محدودیت ایجاد شود که قطعا در این شرایط تصمیم درستی است اما همین سیاست بر عدم رقابت پذیری در این صنعت و ایجاد انحصار تاثیر گذاشته است.

نماینده قائم شهر و سواد کوه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : قطعا انحصار در هر حوزه ای موجب ایجاد قدرت و از بین رفتن رقابت و تحمیل قیمت خواهد شد.

حسینی گفت : قطعا باید جریان و یا دستگاهی نظارتی بر وضعیت تولید ، عرضه و قیمت خودرو داشته باشد .

وی تصریح کرد :  هم اکنون رقابت پذیری در صنعت خودرو دنیا باعث شده که همواره شرکتهای خودروساز در حال خلق نوآوری و بکارگیری تکنولوژی های جدید در تولید باشند این مسئله طبعا در عرضه محصولات با قیمت رقابتی نیز تاثیر گذاشته و این به جهت حفظ سود آوری و توسعه و گسترش سرمایه گذاری صورت می گیرد.

وی افزود : در صورتی انحصار بازار خودرو شکسته می شود که واردات آزاد و سرمایه گذار جدید وارد عرصه تولید در صنعت خودرو شود.

وی تاکید کرد : در صورتی که قیمت خودرو واقعی نباشد ضمن ایجاد التهاب در بازار ، موجب اختلاف قیمت کارخانه و بازار و افزایش دلالی در این بازار خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"