کد خبر: ۲۶۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۳

با توجه به هزینه های تحمیلی بر شرکتها ، قیمت خودرو منطقی است

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : هزینه های سربار و وجود سایت های زیان ده خودروسازی ،هزینه های زیادی را بر شرکت های خودروساز تحمیل نموده و موجب شده که قیمت تمام شده خودرو افزایش یابد بنابراین قیمت های اعلام شده از سوی شورای رقابت با توجه این شرایط تا حدودی منطقی است.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : برای تعدیل قیمت خودرو باید این هزینه های تحمیلی بر شرکتها کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه به قیمت گذاری خودرو اعتقاد ندارم تصریح کرد : تنها راهکار شرایط موجود ، واگذاری قیمت خودرو به حاشیه بازار و تعادل در عرضه و تقاضاست بنابراین با قیمت گذاری خودرو همچنان مشکلات ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد : تعیین دستوری قیمت خودرو نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت و تجربه گذشته نیز این موضوع را نشان داده است.

وی همچنین تنها راهکار کاهش هزینه تولید و کاهش قیمت خودرو را افزایش تولید اعلام کرد و گفت  : برای کاهش هزینه های سربار در شرکتهای خودروساز و سرشکن شدن این هزینه ها تنها راهکار افزایش تولید خودرو است.

وی در ادامه بر توسعه صادرات و ایجاد سایت های صادراتی تاکید کرد و افزود : برای کاهش هزینه ها و تعدیل قیمت خودرو باید سایتهای صادراتی ایجاد شده تا صادرات خودرو نیز با افزایش روبرو شود در غیر این صورت مشکلاتی موجود و نارضایتی در این بخش تداوم یافته و مصرف کنندگان و سهام داران شرکتهای خودروساز همچنان متضرر خواهند شد.

نماینده شهریار در خانه ملت اظهار داشت : باید بنگاههای اقتصادی فعالیت های خود را به نحوی تنظیم کنند که ضمن دریافت سود ، هزینه های شرکتها نیز پوشش داده شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"