کد خبر: ۲۶۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، مدیر عامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور گفت:90 درصد ناوگان مینی بوسرانی کشور فرسوده است.

نوسازی ناوگان مینی بوسرانی با کمبود اعتبار روبرو است

به گزارش خبر خودرو،مدیر عامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور  گفت:90 درصد ناوگان مینی بوسرانی کشور فرسوده است.

غضنفری در گفتگو با خبر نگار خبر خودرو افزود :متوسط عمر ناوگان مینی بوسرانی 15 سال است و90 درصد مینی بوس ها در این ناوگان عمری 20 ساله دارند و فرسوده محسوب می شوند.

وی در خصوص اقدامات اتحادیه در ارتباط با نوسازی مینی بوس های فرسوده اظهار داشت: اتحادیه اقدام به جمع آوری خودرو های فرسوده نموده و در تمام زمینه ها با ستاد حمل و نقل و سوخت  کشور همکاری کرده اما به  نتیجه ای نرسیده است.

وی ضمن اشاره به عدم مساعدت دولت در زمینه  نوسازی و افزایش ناوگان مینی بوسرانی گفت: در گذشته پیشنهاداتی از سوی  اتحادیه مبنی بر پرداخت وام از سوی دولت برای تحویل لاشه خودروهای فرسوده ارائه شد، به این طریق که علاوه بر مبلغ اختصاص گرفته کنونی جهت تحویل خودرو های فرسوده به میزان هشت میلیون تومان ، مبلغ دومیلیون تومان دیگر نیز به صورت بلاعوض در نظر گرفته شود تا دارندگان خودروهای فرسوده با تحویل خودروهای اسقاطی خود، با شرایط بهتری مبادرت به خرید خودروی جدید کنند.

مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور خاطر نشان کرد:دولت از پیشنهاد اتحادیه استقبال کرد اما تا کنون هیچ گونه اقدامی انجام نپذیرفته است.

غضنفری در راستای همکاری شرکت های خودروساز از قبیل ایران خودرو دیزل در زمینه نوسازی و افزایش ناوگان مینی بوسرانی بیان کرد: شرکت های خودروساز اقدام به تولید مینی بوس کرده اند که قیمت آن ها 100 تا 120میلیون تومان است اما اعتبارات سازمان مینی بوسرانی برای همکاری با این شرکت ها و خرید خودرو کافی نیست ، در حالی که ستاد حمل و نقل و سوخت باید در زمینه افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل اقدام کند.

وی در پایان این گفتگو گفت: شرکت ایران خودرو دیزل اقدام به تولید مینی بوس هایی به نام آرین جهت نوسازی ناوگان مینی بوسرانی کرده است اما به دلیل کافی نبودن اعتبارات امکان خرید این مینی بوس ها میسر نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"