کد خبر: ۲۶۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : هر گونه نوآوری در صنعت خودرو با فعال سازی بخش تحقیق و توسعه و اختصاص بخشی از در آمد شرکتهای خودروسازی به این حوزه محقق خواهد شد.

سهم تحقیق و توسعه از درآمد خودروسازان چه میزان است؟

 به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : هر گونه نوآوری در صنعت خودرو با فعال سازی بخش تحقیق و توسعه و اختصاص بخشی از در آمد شرکتهای خودروسازی به این حوزه محقق خواهد شد.

محمدتقی احمدیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با توجه به سهم تحقیق و توسعه از درآمد خودروسازان گفت : در شرایطی که بخشی ازدرآمد شرکتهای خودروسازی در دنیا به حوزه تحقیق و توسعه در این صنعت اختصاص می یابد در ایران این سهم در حد صفر است چرا که هم اکنون رمقی برای خودروسازان باقی نمانده که امکان سرمایه گذاری و اختصاص بخشی از درآمد به این حوزه فراهم باشد.

وی ضمن تاکید بر اختصاص بخشی از درآمد شرکتها به منظور تحقیق و توسعه در صنعت خودرو گفت :  در حال حاضر در آمد و هزینه ها در شرکت های خودروساز متعادل نیست و هزینه ها در شرکتها به میزانی بالاست که امکان  سرمایه گذاری و اختصاص درآمدی به حوزه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو وجود ندارد.

وی تصریح کرد : در شرایطی که شرکتهای خودروساز داخلی غالبا در شرایط مالی و اقتصادی خوبی قرار ندارند قطعا نمی توانند جهت سرمایه گذاری در حوزه تحقیق هزینه نمایند.

وی تاکید کرد : برای افزایش داخلی سازی در صنعت خودرو و تغییر در فرم تولیدات وارداتی قطعا این کار نیازمند طراحی های جدید و تحقیق و توسعه در حوزه قطعه سازی است چرا که هر گونه نوآوری در صنعت خودرو هزینه بر بوده و شرکتها برای سرمایه گذاری در این بخش باید از توان مالی مناسبی برخوردار باشند.

عضوهیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در ادامه اظهار داشت : در شرایطی که شرکتها خودروساز متناسب با هزینه ها قادر به عرضه و فروش محصولات نیستند طبعا سود و درآمد کافی در شرکتها حاصل نخواهد شد که به این حوزه اختصاص داده شود.

احمدیان در ادامه با انتقاد نسبت به قیمت گذاری خودرو گفت : در شرایطی که بسیاری از کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم قیمت گذاری نمی شود و نظارتی در این راستا صورت نمی گیرد جای تعجب است که تا این میزان نسبت به قیمت خودرو حساسیت وجود دارد و قیمت گذاری می شود.

وی تصریح کرد : باید قیمت خودرو آزاد شود تا مشکلات کنونی صنعت خودرو حل شود و بتوان در حوزه های دیگری به خصوص تحقیق و توسعه سهمی را اختصاص داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"