کد خبر: ۲۶۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشستی که به منظور ارتقای کیفیت حمل و نقل شهری در منطقه 12 برگزار شده بود، گفت: حرکت مدیریت شهری به سمت تغییر سبک زندگی در محدوده مرکزی پایتخت است.

ارتقای ترافیکی با تحول در فرهنگ ترافیک رقم می­خورد

به گزارش خبرخودرو، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشستی که به منظور ارتقای کیفیت حمل و نقل شهری در منطقه 12 برگزار شده بود، گفت: حرکت مدیریت شهری به سمت تغییر سبک زندگی در محدوده مرکزی پایتخت است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: به این منظور در حوزه­های مختلف، طرح­های بسیاری مطالعه و پروژه­های فراوانی پیش­بینی شده و در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز برنامه­های متعددی به منظور ارتقای کیفی ترافیک در منطقه 12 تدارک دیده شده است.

وی با اعلام این که در این راستا محورهای جابه­جایی مسافر در منطقه 12 مورد بازنگری قرار گرفته و سه مجموعه تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو در این مسیر مشارکت خواهند داشت، تأکید کرد: ساماندهی حمل و نقل بار و کالا به خصوص در محدوده بازار به صورت ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ارتقای ترافیکی با تحول در فرهنگ ترافیک رقم می­خورد

معاون شهردار تهران بازتعریف مهندسی ترافیک منطقه 12 از طریق انجام اصلاحات هندسی و تصحیح و تکمیل شاخص­ها و تجهیزات ترافیکی را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: هدف از این اقدام، ارتقای ایمنی و بهبود عبور و مرور در شبکه معابر این منطقه است.

مهندس تشکری هاشمی بحث­های آموزشی و هدف­گذاری صحیح این مباحث و گروه­های مخاطب آن­ها را موضوعی مهم در ارتقای ترافیک از جمله تحول در فرهنگ ترافیک منطقه 12 دانست و تصریح کرد: جایگزینی وسایل نقلیه پاک از جمله موتورسیکلت­های برقی به جای بنزینی در تهران به ویژه در محدوده مرکزی شهر در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی بر لزوم ساماندهی انبوه انبارهای موجود در منطقه 12 به ویژه در محدوده بازار و اطراف آن تأکید نمود و اضافه کرد:   بی­ شک بدون مشارکت مردم قادر نخواهیم بود طرح­های شهری را به صورت مطلوب به پیش ببریم و به این منظور از مشارکت سازمان­های مردم نهاد نیز استفاده خواهیم کرد.

آموزش ترافیک در سه محور  منطقه 12 انجام می­شود

بر اساس  این گزارش در این جلسه مرتضی خشایی­پور معاون مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیک، گزارشی از توسعه پیاده­راه­های منطقه 12 ارائه کرد و گفت: علاوه بر توسعه پیاده­روها، نسبت به ایمن­سازی و بهسازی مسیرهای پیاده و سواره در این منطقه اقدام خواهد شد.

همچنین نواب حسینی منش مدیر واحد توسعه سیستم­های حمل و نقل غیر موتوری سازمان حمل و نقل و ترافیک با ارائه گزارشی از توسعه ایستگاه­ها و مسیرهای دوچرخه­سواری در منطقه 12، تأکید کرد: یکپارچه­سازی شبکه خطوط    دوچرخه­سواری هم­زمان با ایمن­سازی این شبکه در دستور کار قرار دارد.

شهرام جبّاری­زادگان معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک نیز با ارائه گزارشی از مجموعه برنامه­های آموزش ترافیک در منطقه 12، خاطرنشان کرد: به این منظور مجموعه آموزش­هایی در سه محور «آموزش حرفه­ای» برای مخاطبان خاص همچون رانندگان حمل و نقل عمومی و راکبان موتورسیکلت، «آموزش عمومی» برای مخاطبان عام و مردم عادی و «آموزش اختصاصی» برای کودکان و نوجوانان این منطقه در نظر گرفته شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"