کد خبر: ۲۶۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۳۱ تير ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از بررسی صلاحیت رانندگان سرویس مدارس پس از پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

پلیس کنترل دوره ای سرویس مدارس را انجام می دهد

به گزارش خبرخودرو، رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از بررسی صلاحیت رانندگان سرویس مدارس پس از پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

سردار سرتیپ محسن مهرایی با اشاره به جلسات اجرایی هماهنگی سرویس مدرسه پس از پایان ماه مبارک رمضان گفت: در این جلسات صلاحیت فردی راننده و خودروها بررسی و در صورت تایید پلیس، افراد می توانند به عنوان راننده سرویس در سال تحصیلی جدید، کار خود را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تنها یک حادثه تصادف مرگبار برای سرویس مدرسه در قم ثبت شد، افزود: به جز این حادثه که آن هم در جاده رخ داد و تست اعتیاد راننده، مثبت گزارش شده بود خوشبختانه هیچ حادثه مرگباری درباره سرویس مدارس در کشور نداشتیم.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا نداشتن معاینه فنی، نبستن کمربند ایمنی و سوار کردن بیش از ظرفیت را سه تخلف عمده رانندگان سرویس مدارس عنوان کرد و گفت: اگر مدرسه ای از سرویس غیرمجاز استفاده کند و دانش آموزان دچار حادثه شوند بر اساس تبصره 3 ماده 14 سهم استفاده کننده در حادثه منظور شده و مقصر به مراجع قضایی معرفی می شود.

به گفته سردار مهرایی، در کلانشهرها مدارس موظفند از خودروهای حمل و نقل عمومی برای سرویس مدرسه و جابجایی دانش آموزان استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه پلیس کنترل دوره ای سرویس مدارس را انجام می دهد، افزود: این خودروها باید هر سه ماه یکبار معاینه فنی دریافت کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با اعلام اینکه در سال تحصیلی جدید طرح پلیس مدرسه با جدیت انجام می شود، گفت: اگر راننده ای به فرمان پلیس مدرسه توجه نکند علاوه بر جریمه 50 هزار تومانی، سه نمره منفی نیز می گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"