کد خبر: ۲۶۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ،رئیس انجمن جایگاه داران سوخت گفت : در ماه رمضان مصرف بنزین کاهش داشته است .

استفاده از سهمیه بنزین 400 تومانی تاریخ مصرف ندارد

به گزارش خبرخودرو ،رئیس انجمن جایگاه داران سوخت گفت : مصرف بنزین در ماه مبارک رمضان کاهش یافته است .

حاج محمدرضا در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در ماه مبارک رمضان به ویژه در شب های قدر مصرف بنزین با کاهش روبرو شد .

وی در راستای مسافرتهای تابستانی و رابطه آن با کاهش مصرف بنزین اظهارداشت : در این فصل قطعا شاهد کاهش مصرف بنزین نخواهیم بود زیرا بعد از ماه رمضان و با توجه به تعطیلاتی که وجود دارد ، قاعدتا فروش بنزین در این ماه جهش پیدا خواهد کرد و این جهش ممکن است بین 3 تا 7 درصد فروش روزانه  یعنی بین 4 تا 5 میلیون لیتر در روز باشد.

وی در مقایسه مصرف بنزین در ماه رمضان سال گذشته تصریح کرد : در ماه رمضان امسال مصرف بنزین نسبت به سال گذشته کاهش داشته است . گرچه از نظر تیراژ خودرو تولید کارخانجات داخلی چندصدهزار خودرو بوده است ضمن آن که چند هزار دستگاه خودرو از خارج از کشور وارد شده و اکثر آن خودروها شامل حق مصرف بنزین  سهمیه ای نمی شوند و باید بنزین آزاد مصرف کنند .

وی با اشاره به سهمیه بنزین چهارصدتومانی موجود در کارت سوخت خاطر نشان کرد و گفت : سهمیه جدیدی که تعیین خواهد شد در کارت افراد رزرو باقی می ماند و قرار بر این است که ابتدا سهمیه بنزین چهارصد تومانی صفر شود چون دیگر برگشت پذیر نیست یعنی در آینده هرگز قیمت بنزین دوباره چهارصد تومان نخواهد شد بنابراین باید بنزین چهارصد تومانی به سرعت استفاده شود تا بعد از مصرف سهمیه بنزین چهارصد تومانی  بتوانند سهمیه بنزین هفتصد تومانی را که در کارت سوخت افراد ذخیره است مصرف کنند .

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت در ادامه گفت : در حال حاضر توزیع سه گانه بنزین با سهمیه بندی چهارصد تومانی و هفتصد تومانی برای بنزین معمولی و سهمیه  هشتصد تومانی با کارت برای بنزین سوپر و هزارو صد تومانی برای آن به صورت آزاد وجود دارد .

حاج محمدرضا گفت : چند گانگی در قیمت سهمیه بندی بنزین مشکلاتی را از نظر آماری و تصفیه حساب برای جایگاه های سوخت به وجود آورده است.

وی درپایان این گفتگو گفت : تا امروز هیچ گونه دستورالعملی درباره انسداد سهمیه بنزین های چهارصد تومانی و یا عدم تحویل آن به مشتری داده نشده است و استفاده از سهمیه های بنزین تاریخ مصرف ندارد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"