کد خبر: ۲۶۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : در صورت شفاف سازی و به روز شدن قیمت قطعات توسط خودروساز ، قیمت خودرو حداقل باید 20 درصد افزایش یابد.

شفاف سازی اطلاعات هزینه ای خودروسازان برای رفع ابهام نمایندگان

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : در صورت شفاف سازی  و به روز شدن قیمت قطعات توسط خودروساز ، قیمت خودرو حداقل باید 20 درصد افزایش یابد.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه هم اکنون 90 درصد از قطعه سازان داخلی در شرایط نگران کننده ای به سر می برند ، تصریح کرد : قطعه سازانی که همچنان فعالیت می کنند در دو سال گذشته با وجود زیان و در شرایط بسیار سخت تلاش کردند بنگاههای تولیدی را حفظ نمایند به طوری که امروز با حداقل قیمت تمام شده به خودروساز قطعه ارائه می کنند.

وی تصریح کرد  : افزایش 5/5 درصدی قیمت خودرو نه تنها زیاد نبوده بلکه در صورتی که بخواهند صنعت قطعه سازی نیز همزمان از شرایط زیان خارج شده و ارتقاء کیفیت داشته باشند باید قیمت خودرو منطقی شود.

وی گفت : امروز خودروسازی در کشور تبدیل به حیات خلوت عده ای شده است به طوری که شرکتها ناگزیر از اجرای برخی تصمیمات غیر منطقی و زیان ده شده اند.

وی با اشاره به اطلاعات ارائه شده خودروسازان به شورای رقابت تاکید کرد : با ارائه اطلاعات شرکتها و بررسی کارشناسی شورای رقابت ، قطعا قیمت اعلامی توسط شورای رقابت واقعی خواهد بود.

عضو انجمن قطعه سازان در ادامه به انتقاد نمایندگان مجلس از قیمت های جدید شورای رقابت اشاره و تصریح کرد : مجلس می تواند اطلاعات هزینه ای خودروسازان به شورای رقابت شفاف سازی کند تا ابهام نمایندگان در این جریان برطرف شود.

رضایی افزود : قطعا شفاف سازی موضوع قیمت گذاری خودرو مساله بغرنجی نیست که نمایندگان نتوانند این کار را انجام دهند

وی گفت : برای کاهش قیمت خودرو ابتدا باید فاکتورهای مهمی مانند مساله بهره بانک ها برای صنعت و خودروساز تعریف شود تا خودروساز و قطعه ساز بهره 30 درصدی به بانک ها پرداخت نکند .

وی با اشاره به اینکه صورت مساله غلط جواب ندارد گفت : با غلط بودن صورت مساله راه حل های مورد نظر نیز اشتباه خواهد بود.

وی اظهار داشت : در شرایطی که ورودی بنگاههای اقتصادی به خصوص خودروسازی تغییر کرده است آیا می توان در چنین شرایطی خروجی این صنعت را کنترل نمود.

وی با اشاره به اینکه کاهش قیمت خودرو در تعادل عرضه و تقاضا ممکن خواهد شد ، تاکید کرد : بنگاهی که تجهیزات خود را برای ظرفیت مشخصی طراحی کرده است و بر اساس این ظرفیت تولید کرده اما در دو سال گذشته ظرفیت تولید شرکتها به یکباره به یک سوم کاهش یافته است بنابراین در این شرایط هزینه های سربار نیز افزایش تصاعدی خواهد داشت.

وی گفت : کاهش قیمت خودرو در شرایطی که شرکت ها با یک سوم ظرفیت تولید فعالیت می کنند امکان پذیر نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"