کد خبر: ۲۶۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۳

بیوشیمیست‌ها از گذشته تا کنون می‌دانستند که الکترون‌ها بخشی از چرخه حیات هستند، و اکنون دانشمندان موفق به یافتن تعداد زیادی از باکتری‌هایی شده‌اند که الکترون تنفس می‌کنند و می‌خورند.

همشهری نوشت: براساس گزارش NBC، برخي از گونه‌هاي باكتريايي وجود دارند كه به‌جاي اينكه الكترون‌هاي مورد نياز خود را از طريق مكانيزم قند و ادنوزين تريفسفات به‌دست آورند مستقيما آنها را جذب مي‌كنند، در حقيقت اين باكتري‌ها الكترون خالص را نفس كشيده و مي‌خورند.

محققان با توجه به اين ويژگي باكتري‌ها، از جريان برق براي تبديل كردن باكتري‌ها به شبكه‌اي از نانوكابل‌هاي زيستي استفاده كرده‌اند.

محققان دانشگاه كاليفرنياي جنوبي كه اين پرورشگاه باكتري‌هاي برق‌خوار را ايجاد كرده‌اند، معتقدند چنين ارگانيزم‌هايي مي‌توانند در فضاهاي فرازميني و در سطح ديگر سياره‌ها زندگي كنند. اما در عين حال اين محققان مي‌خواهند باكتري‌هاي برق‌خوار را روي زمين و براي برق‌رساني به ابزار مختلف به‌كار بگيرند.

دانشمندان با ايجاد تغيير در ولتاژ برق، مي‌توانند ميزان جريان الكترون‌ها را تنظيم كنند. بر همين اساس محققان درحال حاضر با استفاده از اين باكتري‌ها مشغول ساخت ترانزيستورهاي زيستي، سلول‌هاي سوختي، و سيستم‌هاي باكتريايي براي سم‌زدايي از فاضلاب هستند، حركتي كه مي‌تواند آغازگر عصر ميكرو صنايع باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"