کد خبر: ۲۶۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
فارس: جانشین فرمانده ناجا گفت: سامانه رخدادهای انتظامی راه‌اندازی شده که سامانه ای خوب و به روز است لذا لازم است سامانه قاصدک کنار گذاشته شود و سامانه اخیر را مبنا کار قرار دهیم.

به گزارش اطلاع رسانی معاونت اجتماعی پلیس آگاهی ناجا سردار «اشتری» در هیجدهمین جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت که با حضور اعضای اصلی این قرارگاه برگزار شد، گفت: مبارزه با سرقت، ماموریت اصلی نیروی انتظامی است چرا که دغدغه و اولویت مردم و مسئولان است بنابراین در این مبارزه باید اعتقادی عمل کنیم.

وی بر استفاده از تمامی ظرفیت های داخلی و خارجی ناجا در راستای مبارزه با سرقت تاکید کرد و افزود: از آنجا که سرقت موضوع مهمی برای ناجا بود، قرارگاه مرکزی مبارزه با این جرم، راه اندازی شد و الحمدالله اقدامات این قرارگاه نیز تا کنون موثر بوده و از تمامی روسای پلیس، فرماندهان استانها، معاونان و دبیر قرارگاه تشکر و قدردانی می کنم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: تمامی گزارش های قرارگاه را مرتب مطالعه می کنم و اعتقاد دارم که باید تحرکی در کل سازمان بوجود بیاید که خوشبختانه این مهم انجام شده اما آنچه که باید به آن توجه داشت تاثیر این اقدام بر روی مردم و جامعه است و اینکه مردم به تلاش پلیس در راستای کاهش سرقت در کشور پی برده و اعتقاد داشته باشند.

جانشین قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت یادآور شد: تلاش های همکاران در این قرارگاه منجر به کاهش شیب سرعت سرقت در کشور شده اما هنوز نسبت به گذشته با افزایش این جرم روبرو هستیم و باید تا آنجا که می توانیم روند کاهش را بیشتر کنیم.

وی با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در نیروی انتظامی در راستای پیشبرد اهداف این قرارگاه،گفت: تمامی اعضای قرارگاه ضمن آنکه هماهنگ عمل کنند باید مرتب نیز در جلسات قرارگاه شرکت داشته باشند.

اشتری ادامه داد: سامانه «رخدادهای انتظامی» راه اندازی شده که سامانه ای خوب و به روز است لذا لازم است سامانه «قاصدک» کنار گذاشته شود و سامانه اخیر را مبنا کار قرار دهیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، بر استفاده از ظرفیت های خارج از ناجا نیز تاکید کرد و اظهار داشت: از جمله سازمان هایی که در راستای کاهش سرقت موثر هستند، دادسراها، اصناف و خودروسازان هستند که باید با آنها تعامل داشته باشیم اما نباید منتظر بمانیم تا به کمک ما بیایند.

وی خاطرنشان کرد: باید ایده های موثر در راستای کاهش جرم سرقت توسط دبیر قرارگاه جمع آوری شود و پس از بررسی، ایده های قابل اجرا، عملیاتی شوند همچنین اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده باید احصاء و از آنها استفاده کرد.

جانشین قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت، بر تعامل با اصناف نیز تاکید کرد و گفت: نصب و افزایش دوربین ها در بسیاری از صنوف منجر می شود تا پلیس با بازبینی فیلم های ضبط شده، اطلاعات خوبی در خصوص سارقان بدست آورد بنابراین نصب دوربین باید الزامی شود.

این مقام ارشد انتظامی، اقدامات پلیس آگاهی ناجا در راستای برگزاری جلسات با خودروسازان و اعلام معایب موجود در ایمنی خودروها را اقدامی مناسب در جهت پیشگیری از سرقت خودرو دانست.

سردار اشتری ادامه داد: اختصاص نیرو و امکانات خودرویی در راستای افزایش گشت های پلیس، اقدامی پسندیده است اما تنها با این دو مولفه، کارها پیش نمی روند بلکه باید از تجهیزات و فن آوری های روز نیز استفاده کنیم تا اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم.

وی تصریح کرد: اولویت مبارزه ای استان ها نیز باید مشخص شود چرا که هر استان، با یک نوع سرقت درگیر است مثلا در یک استان سرقت خودرو و در استان دیگر سرقت موتورسیکلت افزایش دارد.

جانشین فرمانده ناجا همچنین یادآور شد: معاونت اجتماعی ناجا باید با انجام عملیات روانی علاوه براینکه منجر به ایجاد جو آرام در جامعه شود، ترس در دل سارقان بیاندازند. همچنین از مردم بخواهید که پای کار بیایند و از نظرات آنها در این مبارزه، استفاده کنید.

وی همچنین خطاب به سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا گفت: لازم است نیازسنجی های لازم را انجام دهید و منتظر پلیس های تخصصی برای انجام تحقیقات نمانید و پیشنهادات و نتایج کارهای تحقیقاتی را به آنها ارائه دهید.

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی، کوله باری از تجربه دارد، افزود: باید این تجربیات را جمع آوری کرده و در کنار هم بگذاریم و برای انجام این مهم، کارگاهی نیز برگزار کنیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بر تشویق کارکنانی که در مبارزه با سرقت دخیل اند، تاکید کرد و گفت: البته در کنار تشویق باید تنبیه نیز انجام شود همچنین بررسی شود که آیا اقدامات تشویقی همانند طرح مکنا اثرگذار هستند؟
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"