کد خبر: ۲۶۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، عضو انجمن قطعه سازان گفت : تحریم تنها 15 درصد بر روند تولید تاثیر داشته است.

رشد صنعت خودرو در گرو تحول سیاست های اقتصادی کشور است

به گزارش خبرخودرو، عضو انجمن قطعه سازان گفت : تحریم تنها 15 درصد بر روند تولید تاثیر داشته است.  

جوان روح در گفتگو با خبرنگارخبرخودرو افزود :در حال حاضر 55 درصد از قطعات خودرو وارداتی و 45درصد آن تولید داخلی محسوب می شود ، که کیفیت قطعات در داخل از بعضی قطعات تولیدی وارداتی چین بهتر است ،  اما کیفیت قطعات تولید شده در چین در سال های اخیر رو به رشد بوده است .

وی اظهار داشت : هم اکنون بسیاری از قطعات خودرو دارای استانداردهای یورو4  نیست و صرفا برخی از قطعات موتوری از استانداردهای یورو 4 برخوردارند مانند قطعات انژکتور و سرسیلندر که از آلیاژ خاصی برخوردار و مقاومت بالایی دارد و سعی بر این است که تولید قطعات مطابق با استانداردهای روز دنیا باشد.

وی ضمن اظهار تاسف از عدم تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در صنعت قطعه سازی گفت: تولید قطعه در سال های اخیر رشد قابل ملاحظه ای نداشته بلکه روند رو به نزولی داشته است  ، چرا که ارزش کار تولید کننده های داخلی یک سوم گردیده بنابر این هیچ سرمایه گذاری تمایل به سرمایه گذاری در این صنعت ندارد .

جوان روح گفت : برای رشد صنعت کشور باید سیاست های اقتصادی کشور متحول شود ، دولت باید نرخ ارز را متعادل کرده و آن را ثابت نگه دارد ، این سیاست باید بر مبنای علم باشد ، تا اطمینان از دست رفته باز گردد .

عضو انجمن قطعه سازان در ادامه به تاثیر  به تحریم ها درروند تولید اشاره کرد و گفت:  تحریم ها تنها 15درصد در روند تولید و قیمت ها تاثیر داشته است . در شرایط تحریم ، بسیاری از قطعات غیر مستقیم از کشورهای اروپایی وارد می گردید و وارد کننده از این موضوع در جهت منافع شخصی خود استفاده می کرد ، به طوری که این شرایط  در روند منفی تولید تاثیر گذاشته است .

وی  خاطر نشان کرد : هم اکنون درصد بالایی از قطعات وارداتی از کشور چین است . این قطعات با کیفیت های متفاوت تولید می شود و معمولا کیفیت قطعات وارداتی از کشور بستگی به خواست خود وارد کننده وارد می شود ، اما متاسفانه هیچ نظارتی در این زمینه  صورت نمی پذیرد.

جوان روح در پایان این گفتگو اظهار داشت :متاسفانه در این شرایط دولت هیچ گونه تسهیلاتی برای قطعه سازان در نظر نمی گیرد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"