کد خبر: ۲۶۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
فارس: هنوز در کوچه‌های منتهی به حسینیه بودم که شوروشوق دیدارهای دانشجویی آقا مثل سال‌های قبل به سراغم آمد، شوقی که دانشجویان برای دیدار با رهبرشان برای ترسیم راه آینده همراهشان است.

*با اینکه هنوز تا ساعت شروع مراسم چند ساعت باقی مانده بود اماً تقریبا همه دانشجویان در حیاط حسینیه حاضر شده‌اند، گویی طاقت انتظار کشیدنشان به سر آمده بود.

* از لحظه ورودم به حسینیه احساس‌های عجیب و نابی را می‌دیدم؛ از دانشجویی که می‌گفت 12 ساعت است که با اتوبوس از شیراز آمده‌ اما هیچ ردی از خستگی در چهره‌اش دیده نمی‌شد یا آن دانشجوی یزدی که اشک‌های شوقش برای دیدار آقا لحظه‌ای بند نمی‌آمد.



 
*در این میان دانشجویی که می‌گفت دعایم مستجاب شد، توجهم را به خود جلب کرد؛ او می‌گفت شب بیست‌و سوم ماه رمضان از خدا خواستم که دیدار با رهبر معظم انقلاب را نصیبم کند و اکنون دعایم به اجابت رسید.

*دانشجوی دیگری هم می‌گفت دیشب تا صبح از اینکه بدون کارت بمانم و نتوانم به این دیدار بیایم نخوابیدم اما بالاخره امروز با کارت به دیدار آقا آمدم.

* پس از ورود به حسینیه کم‌کم نمایندگان تشکل‌های دانشجویی پشت تریبون قرار گرفتند و مطالبات و خواسته‌های خود را با رهبر معظم انقلاب درمیان گذاشتند و رهبر انقلاب با دقت به مطالب آنها گوش می‌داد.

*یکی از مهمترین مطالبات دانشجویان «جلوگیری از ورود عناصر فتنه‌گر در دانشگاه‌ها» بود؛ یکی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در همین راستا گفت «جریان‌هایی که سال 78 فتح سنگر به سنگر نظام را برای براندازی کلید زدند و در سال 88 با بی‌شرمی تمام به نظام تهمت تقلب زدند و در مقابل رأی مردم ایستادند، دوباره به سمت دانشگاه آمدند».



 
*«بغض سینه‌مان را می‌فشارد، وقتی می‌خواهیم از غزه بگوییم، تراژدی امروز غزه رقم نمی‌خورد، اگر نبود حمایت‌های مستقیم و تمام عیار سفاک‌ترین حکومت عالم، یعنی آمریکا که به نام حقوق بشر کمر به قتل بشر بسته است» این‌ بخشی از صحبت‌های یکی از دانشجویان در محضر رهبر معظم انقلاب درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بود.

*در این میان فریاد «مرگ بر اسرائیل» دانشجویانی که از اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی به خشم آمده بودند در حسینیه امام خمینی(ره) طنین‌انداز شد و دعای خاص یک دانشجو هم که گفت برای نابودی اسراییل صلوات در نوع خود جالب توجه بود.

*دادن کارت زرد، قرمز و نارنجی از سوی مجری به نمایندگان تشکل‌های دانشجویی هم که بیش از وقت مقرر صحبت‌هایشان طول می‌کشید از حاشیه‌های جالب این مراسم بود.

*رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری زمانی که با انتقادات دانشجویان نسبت به حضور برخی از عناصر فتنه در دانشگاه‌ها مواجه شد عینکش را از چشم‌هایش برداشت و شروع به پاک کردن آن کرد.

*یکی از دانشجویان، نیز در این مراسم طی اظهارنظری سربازی را دلیلی برای عدم ازدواج جوانان عنوان کرد.

*سعید اصغریان دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به نمایندگی از این اتحادیه دانشجویی در دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری با بیان اینکه ساعت دیپلمات‌های ما به وقت منطقه نیست بر توجه بیشتر مسئولان به ازدواج و سربازی جوانان تأکید کرد.

*همچنین علیرضا کرمی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در این دیدار به بیان آخرین مواضع اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور پرداخت و گفت: روزنامه‌های زنجیره‌ای دیروز، به سفارتخانه‌های کاغذی بدل شده‌اند.

* احسان چنارانی نماینده جنبش عدالت‌خواه سخنران دیگر این نشست بود که گفت: تسلط فضای امنیتی بر تشکل‌های دانشجویی و اقدام این تشکل‌ها براساس کدهایی که از جلسات محرمانه با چندین واسطه به آنها می‌رسد باعث رکود و عدم رشد سیاسی آنها می‌شود.

* سید محسن میرحاجی نماینده بسیج دانشجویی نیز در این دیدار تأکید کرد که متاسفانه امربه معروف و نهی از منکر که از رکن‌های اساسی اسلام و قانون اساسی است مورد غفلت واقع شده است.

* علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت نیز گفت:در دوران انتقال دولت‌ها شاهد بداخلاقی‌ها و تسویه حساب‌هایی هستیم که راهکار آن را می‌توان در تحزب اسلامی جُست.

* وحید غریبی نماینده گروه‌های جهادی دانشجویی کشور آخرین دانشجوی سخنران این دیدار بود که گفت: مسئله‏ اصلی و حلقه‏ مفقوده‏ کنونی در فعالیت‌های جهادی دانشجویان عدم وجود نخ تسبیح راهبردی برای بهره‏ گیری حداکثری از ظرفیّت‏ها و قابلیّت‏های سرمایه‎ انسانی دانشگاه‏های کشور در عرصه‏های تخصّصی و بنیادین ساحت‎های بشری است.

*پس از صحبت‌های نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، سخنرانی مقام معظم رهبری آغاز شد که ایشان نیز ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه فرمودند: جنایات غزه واقعیت ذاتی رژیم گرگ‌صفت صهیونیستی است، تنها راه علاج، نابودی رژیم صهیونیستی است.

*فرجی دانا وزیر علوم، سورنا ستاری معاون علمی رییس‌جمهور، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جاسبی رییس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی، میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی ، ودود حیدری رییس سازمان بسیج دانشجویی، محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ابوترابی‌فرد نایب‌رییس مجلس، زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلسخدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم، تهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی در این دیدار صمیمی حضور داشتند.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"