کد خبر: ۲۶۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو،معاون اجرایی پروژه اتوبوس هیبرید، از راه اندازی مرحله نهایی پروژه اتوبوس هیبرید خبر داد و گفت : پروژه تولید اتوبوس هیبرید هم اکنون ادامه دارد و به زودی مرحله نهایی این پروژه راه اندازی می شود.

پروژه تولید اتوبوس هیبرید وارد مرحله نهایی شد

به گزارش خبر خودرو،معاون اجرایی پروژه اتوبوس هیبرید، از راه اندازی مرحله نهایی پروژه اتوبوس هیبرید خبر داد و گفت : پروژه تولید اتوبوس هیبرید هم اکنون ادامه دارد و به زودی مرحله نهایی این پروژه راه اندازی می شود.

حسن نهضتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به اتمام نمونه اول تحقیقاتی پروژه اتوبوس هیبرید در سال 89 گفت : هم اکنون نمونه دوم این پروژه در حال اجراست  به طوری که در قرادادی که با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مقرر گردید تا نمونه دوم نیمه صنعتی این اتوبوس ساخته شود تا قابلیت تولید نیمه انبوه آن فراهم شود.

وی تولید انبوه این محصول را مستلزم درخواست نیاز از سوی دستگاهها و ارگان ها دانست و گفت : در یک سال گذشته با وجود تلاش سازمان گسترش مبنی بر ساخت و پلاک گذاری این خودرو ، این موضوع نتیجه نداده است و تاکنون هیچ دستگاهی برای سفارش خرید مراجعه نکرده است.

وی گفت : علی رغم اقدامات و در خواست هایی مسئولین پروژه از شورای شهر ، شهرداری تهران و معاونت فنی شرکت واحد در خصوص سفارش گذاری این اتوبوس هیبرید متاسفانه تاکنون هیچ یک از این دستگاهها حرکتی در این راستا نداشته اند.

وی فرهنگ استفاده از کالای خارجی را مانعی بر استفاده از محصولات داخلی  دانست و اظهار داشت :  متاسفانه فرهنگ موجود و عدم تمایل به خرید محصولات داخلی موجب گردیده که استقبالی نسبت به استفاده از این اتوبوس هیبرید داخلی صورت نگیرد.

مدیر بخش کنترل و مگاترونیک مرکز تحقیقات خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران  تاکید کرد : انبوه سازی این اتوبوس بستگی به تقاضای خریدار و تولید کننده دارد چرا که مرکز تحقیقات خودرو دانشگاه تهران به عنوان تیم پروژه تحقیقاتی این محصول محسوب می شود و تولید انبوه این خودرو مستلزم سفارش گذاری مراکزی چون وزارت کشور و شهرداری است که در این راستا به حلقه مفقوده این پروژه است.

نهضتی هزینه خرید یک اتوبوس هیبرید خارجی را حداکثر دو برابر نمونه داخلی اعلام کرد و گفت : هم اکنون قیمت یک اتوبوس هیبرید خارجیب حدود یک میلیون و 200 هزار دلار این در حالی است که  قیمت تمام شده نمونه داخلی آن حدود 800 میلیون تومان می شود.

وی با اشاره به درصد بالای داخلی سازی این اتوبوس گفت : به جزء موتور و ژنراتور این محصول، سایر بخش های این اتوبوس هیبریدی ساخت داخل است.

وی تصریح کرد : با وجود عدم سفارش گذاری این محصول توسط دستگاهها اما سازمان گسترش و نوسازی صنایع و معادن ایران به عنوان متولی و سرمایه گذاری که در این راستا صورت گرفته تلاش می کند  تا نمونه این محصول تولید شود البته نمونه اولیه این محصول در سال 89 ساخته شد و امسال نیز نمونه دوم و اصلاح شده این محصول تولید خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"