کد خبر: ۲۶۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : با وجود اینکه سهام گروه خودرویی در سطح فروش معامله می شوند اما همچنان رکوردار بیشترین ارزش و حجم معاملات در بورس است.

نماد ایران خودرو و سایپا پس از برگزاری مجمع عادی سالانه بازگشایی می شود

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : با وجود اینکه سهام گروه خودرویی در سطح فروش معامله می شوند اما همچنان رکوردار بیشترین ارزش و حجم معاملات در بورس است.

کیوان شیخی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به بسته شدن نماد دو شرکت ایران خودرو و سایپا افزود : نماد سایپا به جهت برگزاری مجمع عادی سالانه و افزایش سرمایه و ایران خودرو به منظور تعدیل در آمد هر سهم و ارائه گزارش سه ماه در بورس بسته شد که با برگزاری مجمع عادی سالانه دو شرکت ایران خودرو و سایپا نماد این دو شرکت در بورس باز گشایی می شود.

وی تصریح کرد : نماد ایران خودرو در هفته گذشته برای تعیین درآمد پیش بینی شده هر سهم آن بسته شد به طوری که این شرکت تعدیل مثبت 8 درصدی را نسبت به عملکرد کل سال را داشته و توانسته 50 درصد در آمد کل سال را پوشش دهد.

وی اظهار داشت :  زمانی که نماد دو لیدر گروه خودرویی مانند ایران خودرو و سایپا بسته می شود طبعا سایر گروهها چشم به راه این دو شرکت خواهند بود در حالی که با تمدید مذاکرات و عدم دلخوشی ها از بازار سرمایه و  شکست توافق در بازده زمانی ممکن بار منفی را در بازار سرمایه ایجاد کرده است.

وی گفت : البته در تمدید مذاکرات برخی امتیازات گرفته شد اما خوش بینی کلی در بازار سرمایه این بود که در بازده زمانی 6 ماهه بتوانند نتیجه حاصله را بدست آوردند اما متاسفانه این اقدام صورت نگرفت .

وی تصریح کرد : به طور کلی ابهام کلی مذاکرات بر بازار سهام و سرمایه  حاکم است و در صورت رفع آن می توان به آینده بورس و بازده مثبت آن امید داشت.

وی همچنین به وضعیت سهام گروه خودرویی اشاره  کرد و افزود : هم اکنون سهام شرکتها در سطح فروش قرار دارد و گروه خودرویی ناشی از تاثیر مستقیم مذاکرات حدود 7 تا 8 درصد افت قیمت را در این گروه موجب شده است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار داشت : موقعی که هیجانات بر تحلیل غلبه کند کف قیمت و سایر مسائل تاثیر گذار نخواهد بود و سهامدار به سمتی می رود که سهام خود را  نقد کند و این نقدینگی به هر قیمتی باعث می شود که فشار فروش بر خرید افزایش یابدو نهایتا سهام گروه با افت قیمتی مواجه شود.

شیخی  گفت : هم اکنون واکنش بازار به تمدید مذاکرات موجب فشار فروش بر خرید سهام شرکت ها و نهایتا افت قیمتی در گروه خودرویی شده است.

وی اظهار داشت : هم اکنون شرایط منصفانه بر بازار حاکم نیست کما اینکه در برخی از شرکت ها با افزایش دربهای تمام شده روبرو شدند ولی بر همان نرخ قبلی باید اقدام به فروش کنند که در این کل به ضرر شرکتهای بورسی است البته دولت قول داده است که پس از ماه مبارک رمضان سیاست آزادسازی قیمت ها را در پیش بگیرد و از حالت رکود تورمی خارج شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"