کد خبر: ۲۶۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : در شرایطی که بخش عمده ای از در آمد شرکتها عملا صرف هزینه ها و پرداخت حقوق و غیره می شود قطعا نقدینگی کافی جهت سرمایه گذاری بنیادی و بهبود محصول وجود نخواهد داشت.

ضرورت سرمایه گذاری جدید در صنعت خودرو ایران

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : در شرایطی که بخش عمده ای از در آمد شرکتها عملا صرف هزینه ها و پرداخت حقوق و غیره می شود قطعا نقدینگی کافی جهت سرمایه گذاری بنیادی و بهبود محصول وجود نخواهد داشت.

دکتر جزایری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به لزوم سرمایه گذاری به منظور بهبود کیفیت خودروهای داخلی ، افزود : در شرایطی که خودروسازان نیاز به سرمایه گذاری جدید در این صنعت دارند متاسفانه اغلب سرمایه گذاران خارجی و داخلی راغب به سرمایه گذاری در این صنعت نیستند.

وی تصریح کرد : هر چند هم اکنون دولت و تولید کننده به دنبال آن است این است که محصول بهتری تولید و عرضه نماید در حالی که روند موجود منافع ملی و مصرف کننده را در بر نخواهد داشت.

وی در ادامه بر ضرورت سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو کشور اشاره کرد و  گفت : با سرمایه گذاری خارجی قطعا جهشی در کیفیت تولید حاصل شده و در این راستا تیراژ تولید نیز افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت : البته در شرایط سیاسی و اجتماعی و اقتصادی که در کشور وجود دارد عملا رغبت برای سرمایه گذار خارجی در کشور وجود ندارد.

مدیر گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی تصریح کرد: سرمایه گذاری در صنعت خودرو ایران در وضعیت موجود بعید به نظر می رسد مگر اینکه مسائل کلان موجود بر سر این شرایط  در کشور برطرف شود تا رغبت برای سرمایه گذاری خارجی بیشتر شود.

جزایری گفت : در شرایطی که بخش زیادی از منابع مالی شرکتها باید از فروش خودرو تامین شود رکود در بازار و عدم فروش خودرو با قیمت های واقعی مانع از این موضوع شده است.

وی با اشاره به اینکه خودروسازی در ایران ، به لحاظ نیروی انسانی صنعت متورمی است ، تاکید کرد : در حال حاضر تعداد نیروی انسانی که در خودروسازی ایران فعالیت دارند نسبت به تیراژ پایین تولیدی از ارزش افزوده چندانی برخوردار نیست که به سرمایه گذاری در این صنعت منجر شود. 

وی گفت : در حال حاضر به دلیل ارزش افزوده بسیار پایین تولید در کشور، عمده تلاش و فعالیت ها به جای تمرکز بر تولید ، منجر به افزایش واردات شده چرا که در این شرایط واردات از جذابیت بیشتری برخوردار است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"