کد خبر: ۲۶۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا، در خصوص فرایند اجرایی ورود موتورهای برقی در تهران گفت: فرایند اجرایی ورود موتور سیکلت برقی در تهران آغاز شده است . از 47 شرکتی که در فراخوان اولیه این پروژه شرکت کرده بودند، 20 شرکت اسناد و مدارک خود را ارائه کرده اند. ضمن اینکه فرصت ارائه اسناد و مدارک برای این کار تا 31 تیرماه بوده که این فرصت تا 15 مرداد ماه 93 تمدید شده است .

شارژ رایگان موتور سیکلت های برقی در سطح شهر

به گزارش خبرخودرو، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا، در خصوص  فرایند اجرایی ورود موتورهای برقی در تهران گفت: فرایند اجرایی  ورود موتور سیکلت برقی در تهران آغاز شده است . از 47 شرکتی که در فراخوان اولیه این پروژه شرکت کرده بودند، 20 شرکت اسناد و مدارک خود را ارائه کرده اند. ضمن اینکه فرصت ارائه اسناد و مدارک برای این کار تا 31 تیرماه بوده که  این فرصت تا 15 مرداد ماه 93 تمدید شده است .

دکتر وحید حسینی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، گفت: شاید مهمترین هدف از اجرای این پروژه حذف بخش بزرگی از آلودگی صوت و هوا  در تهران باشد چرا که موتور سیکلت های بنزینی از دلایل عمده آلودگی صوت و هوای تهران به شمار می روند.

وی در ادامه افزود: به منظور پیش برد این پروژه نسبت به تشکیل ستادی تحت عنوان " ستاد اجرایی پروژه موتور سیکلت های برقی " در معاونت حمل و نقل و ترافیک اقدام شده و به طور مشخص قرار است این پروژه به صورت پایلوت در بخشی از محدوده منطقه 12 شهر تهران اجرا شود.

حسینی گفت: با توجه به اینکه محدوده مرکزی شهر تهران دارای بیشترین حجم عبور و مرور  موتور سیکلت های بنزینی است اجرای این طرح می تواند در جهت رفع آلودگی صوتی و هوا  در این منطقه موثر باشد.

حسینی در خصوص هدف گذاری برای اجرای فاز نخست این خاطر نشان کرد: برای فاز نخست ؛ ورود 10 هزار دستگاه موتور سیکلت برقی در جهت جایگزینی با نوع بنزینی آن در نظر گرفته شده است.  بنابراین نسبت به جانمایی مکان هایی برای شارژ موتور سیکلت های برقی نیز اقداماتی انجام شده است .

وی در خاتمه در خصوص سیاست های تشویقی برای فاز نخست این طرح گفت: سیاست های تشویقی ایجاب می کند تا دارندگان موتور سیکلت های برقی وسیله نقلیه خود را به صورت رایگان شارژ کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"