کد خبر: ۲۶۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : دولت و سایر دستگاههای مرتبط نباید به جریان قیمت گذاری خودرو وارد شوند و باید بگذارند بازار خودرو روال معمول خود را طی کرده و حاشیه بازار تعیین کننده قیمت ها باشد.

موانع عدم بهره وری در صنعت خودرو چیست ؟

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : دولت و سایر دستگاههای مرتبط نباید به جریان قیمت گذاری خودرو وارد شوند و باید بگذارند بازار خودرو روال معمول خود را طی کرده و حاشیه بازار تعیین کننده قیمت ها باشد.

محمدتقی احمدیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : هم اکنون مسائلی که در خصوص قیمت خودرو مطرح می شود  موجب آشفتگی در بازار خودرو شده است .

وی در ادامه با اشاره به تاکیدی که نسبت به افزایش بهره وری در صنعت خودرو، عنوان می شود ، گفت : اولین و مهمترین اقدام در خصوص رشد بهره وری در صنعت خودرو تعدیل و خروج نیروهای مازاد از شرکتهای خودروساز است که باید هر چه سریعتر انجام شود.

وی گفت : اقدام بعدی برای رشد بهره وری،  حرکت بخش تولید به سمت ایجاد سیستم های رباتیک و اتوماتیک در خودروسازی است که باید صورت پذیرد.

وی همچنین سرمایه گذاری را گام بعدی برای ایجاد بهره وری در صنعت خودرو اعلام کرد و اظهار داشت : طبعا در شرایطی که هیچ یک از شرایط برای رشد بهره وری در صنعت خودرو فراهم نشده است و بسیاری از دستگاهها نسبت به قیمت گذاری خودرو وارد شده اند قطعا بهره وری نیز در صنعت خودرو رخ نخواهد داد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت : امروز متاسفانه شرایط برای بهره وری در صنعت خودرو فراهم نیست چرا که ایجاد بهره وری در صنعت خودرو تبعاتی دارد .

احمدیان افزود :  در جریان بهره وری در صنعت خودرو باید نیروهای مازاد در صنعت خودرو حذف و مجموعه تولید نیز به سمت اتوماسیون پیش برود که قطعا این اقدامات و بیکاری تعداد زیادی از کارگران ، مشکلات اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد : با حرکت در این مسیر و افزایش سرمایه گذاری در صنعت خودرو به نظر می رسد که امکان کاهش قیمت خودرو وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه  با اعلام دستوری ، صنعت خودرو بهره ور نخواهد شد ، اظهار داشت : با وجود سیستم کنونی حاکم در خودروسازی کشور ، باید اجازه دهند که این صنعت در بازار آزاد فعالیت نماید تا زمانی که تغییراتی که عنوان شد ایجاد شود و به تدریج صنعت خودرو به سمت بهره وری حرکت کند.

وی در ادامه به لزوم تعرفه واردات خودرو در شرایط فعلی تاکید کرد و گفت : در صورت حذف تعرفه واردات خودرو ، باید شرایط کسب و کار و مواردی مثل بهره تسهیلات بانکی مانند سایر کشورها گردیده و کاهش یابد قطعا در چنین شرایطی حذف تعرفه منطقی بوده و خودروسازان نیز توان رقابت خواهند داشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"