کد خبر: ۲۶۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
«فردا»؛‌ «ما اطمینان داریم بابک زنجانی هیچ میل و اراده‌ای برای پرداخت بدهی خود به وزارت نفت ندارد، اما برخی از اعضای کمیسیون انرژی و اصل 90 بر این باور هستند که وقتی قوه‌قضائیه در حال پیگیری این پرونده است نیازی به ورود مجلس نیست. زنجانی پولی را پس نمی‌دهد و با اینکه در زندان است، اما عده‌ای به او خط می‌دهند.»

این سخنان حسین دهدشتی عضو هیات‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی است. دهدشتی البته نگفته که چه کسانی به بابک زنجانی خط می‌دهند اما شواهد نشان می دهد برخی برای حمایت از وی در شبکه‌های مجازی آستین بالا زده‌اند.

هشدار فیس‌بوکی حامیان زنجانی
اخیرا نیز رسانه‌ها خبر دادند که بابک زنجانی به دنیای مجازی بازگشته و صفحه منتسب به وی در فیس‌بوک به رسانه‌ها هشدار داده است که در مورد انتشار اخبار مربوط به وی مراقب باشند.

در بخشی از این پیام هشدار آمیز آمده است:‌ «هشدار. در طول چند ماه گذشته اشخاص و یا رسانه‌های مختلفی اعم از رسمی و یا غیر رسمی اقدام به انتشار اخبار کذب و یا اطلاعات بی‌اساس و یا سعی در تحریف، شایعه‌پراکنی و یا افترا در مورد پرونده آقای بابک زنجانی کرده‌اند. به عنوان مثال امروز برخی رسانه‌ها با تیتر «تخلفی دیگر از بابک زنجانی» و اخذ وام بدون وثیقه از یک بانک خصوصی بدون اطلاع از واقعیت و اسناد اقدام به تخریب و حمله به آقای زنجانی کرده‌اند در حالیکه تیتر این خبر خود نشان از حسادت و غرض دارد، چرا که فرض بر صحت چنین مطلبی، این بانک است که تخلف کرده است نه آقای زنجانی.

بدینوسیله از کلیه رسانه‌ها، اشخاص و نهادها رسما تقاضا داریم که به غیر از آنچه رسما از طریق دادستانی و یا مراجع ذیصلاح در اختیار رسانه‌ها قرار داده می‌شود به هیچ عنوان اخبار و یا مطلب دیگری که فاقد مدرک و یا مستندات است و باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود در مورد پرونده آقای بابک زنجانی منتشر ننمایند. لازم به یادآوری است که شرکت هلدینگ سورینت و شرکت‌های تابعه و همچنین شخص آقای بابک زنجانی حق پیگرد قانونی را برای خود محفوظ می‌دارند و با متخلفین طبق قانون مجازات اسلامی و یا قانون مطبوعات برخورد خواهد شد.»

همین موضوع فرضیه حمایت برخی از افراد از بابک زنجانی را بیشتر به واقعیت نزدیک می‌کند اما به هر جهت مقامات قضایی مطرح می‌کنند که سعی‌ خود را می کنند تا پول دولت به خزانه باز گردد.

در این زمینه حسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در حاشیه همایش مدیریت کیفیت خدمات ارائه شده از سوی ناجا در جمع خبرنگاران گفت: این فرد به دولت بدهکار است و تمام تلاش دستگاه قضایی کشور این است که پولها به کشور بازگردد و اموال به خزانه برگردد.

سخنگوی قوه قضاییه در همان مصاحبه خبری با اشاره به اینکه همه اقدامات لازم برای بازگرداندن پولها به خزانه در حال انجام است گفت: این فرد لیست اموال و دارایی‌هایش را اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که اموال داخلی این فرد تکافوی بدهی‌اش را می‌کند.

اما بار دیگر محسنی اژه‌ای در پنجاه‌وهشتمین نشست خبری خود گفت: لیست اموال و دارایی‌های بابک زنجانی را به وزارت نفت داده‌ایم و منتظر تصمیم آنها هستیم.

مزایده اموال بابک زنجانی با حضور دادستانی تهران

اینک نیز خبر می‌رسد که با نظارت دادستانی تهران بخش ششم مزایده اموال شرکت توسعه هولدینگ سورینت قشم از طریق روزنامه های کثیرالانتشار آغاز شده است.

بر اساس این گزارش در این مزایده اعلام شده است سهام شرکت باشگاه فرهنگی ورزشی راه آهن متعلق به آقای بابک زنجانی از طریق برگزاری مراسم مزایده حضوری به فروش می رسد.

متقاضیان می توانند ساعت 14 الی 16 امروز دوشنبه 6 مردادماه سال 1393 با حضور در دفتر شرکت در این مزایده شرکت کنند. مبلغ کل سهام باشگاه 12 میلیارد تومان است.

به هر جهت اگرچه پرونده این میلیونر زندان‌نشین با پیچیدگی های زیادی همراه است و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره حمایت برخی افراد خاص از وی می‌شود اما ظواهر امر نشان می‌دهد که وی بایستی در یک اطاق انفرادی 12 متری که دارای یک چشمه توالت است بنشیند و منتظر مزایده اموال و صاف شدن بدهی‌هایش باشد.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"