کد خبر: ۲۶۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش خبرخودرو :نخستین تور فرهنگی ورزشی اتومبیلرانی کلاسیک با پیام بیاید سفرهای تابستانی بدون تخریب طبیعت داشته باشیم امروز از ارومیه به مقصد مناطق شمال کشور آغاز شد.
عضو تشکل مردم نهاد رفتگران طبیعت آذربایجان غربی در حاشیه مراسم آغاز این تور فرهنگی ورزشی گفت : موسسه رفتگران طبیعت استان وابسته به شهرداری از مرداد سال 91 همگام با سایر استانها با پیام ما دیگر اشغال نمی ریزیم و زباله کمتر زندگی بهتر ، فعالیت خود را آغاز کرد.
فرزانه راجی فر افزود : این تور با شرکت 15 اتومبیل به همت کمیته کلاسیک هیات اتومبیلرانی استان
برنامه مشترک شهرداری ارومیه ، موسسه رفتگران طبیعت استان ، هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان از ارومیه به مقصد شمال است.
این تور فرهنگی ورزشی در طول مسیر در استانهای آذربایجان شرقی ، اردبیل و گیلان برنامه های پاک سازی ، همایش اتومبیل های کلاسیک و پخش دفترچه های آموزشی برای مسافران، آموزش استفاده نکردن از ظروف یک بار مصرف در طول سفر و نریختن زباله در طبیعت و جایگزین کردن کیسه ها یا سبدهای پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی را در دستور کار دارد.
آموزش استفاده از فلاسک چای و آب سرد به جای بطری های آب و لیوان های یک بار مصرف، روشن نکردن آتش در طول سفر ، نریختن زباله از اتومبیل به بیرون و احتیاط در جاده هایی که احتمال وجود حیات وحش می باشد از دیگر برنامه ای این تور است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"