کد خبر: ۲۶۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
تسنیم: وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه اعلام کرد که این تحریم‌ها تنها به وخیم‌تر شدن روابط میان واشنگتن و مسکو منتهی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی، وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دور جدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین، تنها به وخیم‌تر شدن روابط میان واشنگتن و مسکو منجر خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: واشنگتن از این تصمیم هیچ چیزی به جز پیچیده‌ شدن روابط روسیه-آمریکا بدست نخواهد آورد و این تصمیم باعث ایجاد فضای نامساعد در روابط بین‌المللی، جایی که روابط میان کشورها نقشی کلیدی ایفا می‌کند، خواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا که روز سه‌شنبه اعلام شد، تاکید کرد: ما بارها درباره نامشروع و بی‌اساس بودن تحریم‌های آمریکا علیه روسیه صحبت کرده‌ایم.

"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های جدید اقتصادی واشنگتن علیه بخش‌های اصلی اقتصاد روسیه را اعلام کرد.  بنا به گفته وی، تحریم‌های جدید بخش انرژی، تسلیحات و مالی روسیه و از جمله بانکهای بزرگ این کشور را هدف می‌گیرند.

بر این اساس، آمریکا علاوه بر تحریم‌های پیشین، نام چهار نهاد اقتصادی روسی دیگر را به لیست تحریم‌های خود افزود.

بانک مسکو، بانک کشاورزی روسیه و بانک VTB و همچنین شرکت ملی کشتی سازی روسیه در لیست جدید تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند.

اوباما سه‌شنبه در تشریح تحریم‌های جدید علیه روسیه گفت: آمریکا صادرات کالاهای ویژه و فناوری به بخش انرژی روسیه را بلوکه می‌کند و تحریم بانک‌های بیشتری را افزایش می‌دهد و اعتباراتی را که صادرات به روسیه را تشویق می‌کند معلق خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"