کد خبر: ۲۶۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش خبرگزاری فارس، Pangolin یا مورچه خوار پولکدار تنها پستاندار پولکدار است که در اثر صید شکارچیان در آستانه انقراض است؛ این جانور بیشتر در مناطق گرمسیر آفریقا و آسیای جنوب شرقی زندگی می‌کند.

به گفته اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، در اثر شکار غیرمجاز و تجارت غیر قانونی، به مقدار یک میلیون نوع آن در دهه گذشته شکار شده است.

این حیوان در بزرگ‌ترین وزن حدود 35 کیلوگرم بوده و قد آن حدوداً یک متر و نیم است البته بسته به نوع آن متفاوت است؛ دارای حس بویایی قوی است که از آن برای گرفتن حشرات در شب استفاده می‌کند؛ معمولاً روزها خواب است و هنگام خواب مانند گلوله‌ای به خود می‌پیچد؛ در هنگام خطر مانند جوجه تیغی گلوله می‌شود و به جز شکم و داخل بازوها، تمام بدن این حیوان از پولک پوشیده شده است.

با از بین رفتن Pangolin جمعیت مورچه‌ها و موریانه‌ها افزایش پیدا می‌کند؛ تجارت Pangolin آسیایی در سال 2000 توسط قوانین بین‌المللی ممنوع شده است؛ با این وجود گوشت و خواص دارویی این جانور باعث می‌شود شکارچیان، بیکار ننشینند.

خواص دارویی این حیوان بسیار است و برای بیماری‌هایی مانند آسم یا حتی برخی از سرطان‌ها استفاده می‌شود در طب چینی از پولک‌های آن برای گردش خون، جمع شدن آب در بدن و بیماری‌های عفونی استفاده می‌شود؛ پولک‌های این حیوان دارای کراتین و پروتئین است.

از گوشت این حیوان در چین و ویتنام در جشن‌ها استفاده می‌شود زیرا در افسانه‌های آسیایی گفته شده است خوردن گوشت این حیوان برای سلامتی مفید است؛ گوشت Pangolin در بازار سیاه حدود 1000 دلار به فروش می‌رود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"