کد خبر: ۲۶۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
ایسنا: دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، با اعلام این خبر به ابلاغ تقویم آموزشی سال تحصیلی جدید به دانشگاهها اشاره کرد و گفت: سال تحصیلی جدید دانشگاهها با حضور 4.5 میلیون دانشجو از نیمه دوم شهریورماه در کشور آغاز می‌شود.

وی درباره اختیار دانشگاه‌ها در این باره، اظهار کرد: دانشگاهها و مراکز آموزش عالی می توانند شروع سال تحصیلی خود را بر اساس ملاحظات زمانی و مکانی به مدت یک هفته زودتر یا دیرتر از زمان مذکور تعیین کنند .

وی افزود:‌ هر ترم سال تحصیلی جدید 18 هفته به طول می انجامد که 16 هفته آموزشی و دو هفته فرجه امتحانی است.

به گفته مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، برای نیمسال دوم طوری برنامه ریزی کرده ایم که نیم سال دوم بهمن ماه آغاز شود و در خرداد ماه پایان یابد.

وی ادامه داد: در تقویم آموزشی نیمسال دوم تعطیلات نوروزی پیش‌بینی شده و امیدواریم مسئولان دانشگاه نیز تدابیری بیاندیشند که کلاس‌های قبل از عید با حضور حداکثری دانشجویان و با کیفیت لازم برگزار شود.

نوه ابراهیم تاکید کرد: تقویم آموزشی مذکور برای تمامی دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم اعم از دولتی، غیردولتی، پیام نور وعلمی کاربردی و ... لازم الاجراست.

وی درباره زمان سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد نیز گفت:‌ دانشگاه آزاد دارای تقویم آموزشی مستقلی است اما این تقویم از نظر زمانبندی تفاوت خاصی با دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم ندارد.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"