کد خبر: ۲۶۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۳

سرمايه بانك صنعت ومعدن بايد افزايش يابد

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، وزیرصنعت ، معدن و تجارت گفت: عملکرد بانک صنعت ومعدن در ابعاد توسعه ای و تخصصی مطلوب است و دولت آمادگی کامل دارد تا زمینه افزایش سرمایه این بانک را فراهم آورد.

محمد رضا نعمت زاده در نشست مجمع عمومی سالیانه بانک صنعت ومعدن با بیان این مطلب، افزود: از آندسته سپرده‌گذارهای صندوق توسعه ملی در بانک صنعت و معدن برای اعطای تسهیلات به بخش صنعت و معدن نیزحمایت می شود.

در ادامه این جلسه « علی اشرف افخمی » مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در سال 1392 مبلغ مصوب جهت پرداخت به طرح های صنعتی با 149 درصد رشد از حدود 69 هزارمیلیارد ریال در سال 1391 به 172 هزار میلیارد ریال رسیده است .

به گفته افخمی ؛ تسهیلات پرداختی درمدت یاد شده نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 26 درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرعامل بانک صنعت ومعدن تصریح کرد: در سال 1392 تعداد 212 طرح با مشارکت بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده است که برای به بهره برداری رسیدن آنها حدود 26 هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است .

افخمی در ادامه گفت: با به بهره برداری رسیدن این طرح ها که نقش چشمگیری در محرومیت زدایی از نقاط مختلف کشور داشته است برای حدود 7 هزارو900 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بانک صنعت و معدن در سال 1392 موفق شد با استفاده از خط اعتباری چین در تأمین مالی طرح های زیربنایی کشور نقش مهمی ایفا کند.

مدیرعامل بانک صنعت ومعدن افزود : از جمله این طرحها می‌توان به فولاد میانه با ظرفیت 780 هزار تن در سال و ایجاد اشتغال برای 700 نفر، فولاد قائنات با ظرفیت 800 هزارتن در سال و ایجاد اشتغال برای 800 نفر و فولاد سپید دشت با ظرفیت 780 هزار تن در سال و ایجاد اشتغال برای 800 نفر اشاره کرد.

افخمی تصریح کرد: این بانک در سال 1392 مبلغ 13 هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی را برای 551 طرح صنعتی و حدود 7 میلیارد دلار تسهیلات ارزی را برای 302 طرح صنعتی از محل صندوق توسعه ملی به تصویب رسانده است.

وی در پایان گفت: در این مدت حدود چهارهزارو 600 میلیارد ریال تسهیلات ریالی و 14 هزار میلیارد ریال مـعادل ریالی تسهـیلات ارزی از مـحل این صنـدوق به طـرح های صنعتی پرداخت شده و دو میلیارد و 400 میلیون دلار اعتبار برای طرح های مزبور گشایش شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"