کد خبر: ۲۶۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۳

تصدی گری و دخالت دولت ، معضل جدی صنعت خودرو ایران

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در صورتی که سخت گیرانه ترین قوانین نیز برای ارتقاء تولید در صنعت خودرو مصوب شوند تا زمانی که اجرایی نگردند هیچ تاثیری در رشد کیفی خودروها نخواهد داشت.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : چنانچه استانداردها و الزامات موجود در صنعت خودرو رعایت و اجرایی شود به نظر می رسد تولیدات داخلی از کیفیت بهتری برخوردار شوند.

وی اظهار داشت : برای سختگیرانه تر شدن و دقیق تر شدن شاخص های سنجش کیفیت به نظر می رسد که دولت و بخش خصوصی باید این شعار را که باید به سمت رقابتی شدن در بحث تولید خودرو و پیاده سازی استانداردهای جهانی رفت را عملیاتی نمایند و قوانینی که در بحث تولید خودرو و ارتقاء کیفیت و مبتنی بر باید و نباید ها در سطح جهانی است اجرایی شود.

وی همچنین با اشاره به عدم اجرای درست استانداردهای 55 گانه در تولیدات شرکتهای خودروساز ، گفت : اغلب این استاندارد در مقام اجرا به درستی عملیاتی نمی شوند زیرا اگر اجرایی شوند قطعا نارضایتی مصرف کنندگان را شاهد نخواهیم بود.

وی تاکید کرد : البته اقداماتی توسط مدیران فعلی دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا در راستای کیفیت خودروهای در حال انجام است که قابل تقدیر است اما در صورتی که دستگاههای نظارتی مثل سازمان ملی استاندارد و شرکت بازرسی کیفیت ، قوانین موجود را به درستی اجرا کنند ، کیفیت خودروها روز به روز افزایش یافته و بسیاری از معضلات و مشکلاتی که امروز وجود دارد بدون بازنگری در قوانین بوجود نیامده و ارتقاء کیفی خواهیم داشت.

نماینده بیجار در خانه ملت در ادامه معضل اصلی صنعت خودرو را دخالت دولت در این صنعت دانست و گفت : اگر صنایع خودروسازی از عرصه دخالت دولت ها و مدیران سیاسی پاک شود و نگاه سیاسی به صنعت خودرو نداشته باشد شرایط بهتری در این صنعت ایجاد می شود و در آینده صنعت خودرو جایگاه خوبی در دنیا پیدا خواهد کرد.

بیاتیان افزود : تا زمانی که دولت سهامداری و یا تصدی گری و دخالت کند شاهد پسرفت و نارضایتی مشتریان و در نهایت نابودی صنعت خودرو در آینده نه چندان دور خواهیم بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"