کد خبر: ۲۶۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون حمل ونقل و عمران شورای شهرتهران گفت : استقبال شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی خوب است اما این ناوگان تجهیزات لازم برای ارائه خدمات بهتر را ندارد .

توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در الویت است

به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون حمل ونقل و عمران شورای شهرتهران گفت : استقبال شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی خوب است اما این ناوگان تجهیزات لازم برای ارائه خدمات بهتر را ندارد .

قناعتی در گفتگو با خبر نگار خبر خودرو افزود : در برنامه 5 ساله شورای شهر در نظر گرفته شده است تا در 300 متری محل زندگی شهروندان یک ایستگاه وسیله حمل و نقل عمومی وجود داشته باشد تا شهروندان بعد از اندکی پیاده روی بتوانند به اتوبوس یا مترو دسترسی داشته باشند و اگر این برنامه در شورای شهر تهران تصویب و اجرا شود استقبال بی نظیری از آن خواهد شد .

وی در راستای توسه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت : طی یک برنامه پنج ساله قصد توسعه خط مترو  تا  150 کیلومتر وجود دارد و در بحث ناوگان اتوبوسرانی نیز علاوه بر بحث تعمیر و نوسازی اتوبوس های فرسوده قصد افزایش ناوگان نیز بین 6هزار الی 7هزار دستگاه وجود دارد .

وی در ادامه تصریح کرد : برای رسیدن به هدف توسعه در ناوگان حمل و نقل عمومی در حال حاضر تنها سازمان شهرداری ارائه خدمات می دهد و  در کنار این سازمان تنها خدمت دولت است که می تواند قابل طرح باشد .

عضو کمیسیون حمل ونقل و عمران شورای شهر تهران در تکمیل گفته های خود افزود : در دولت نهم و دهم تعهد به پرداخت 82.5 درصد اعتبار در بحث توسعه و نوسازی ناوگان اتوسرانی شده بود که با پایبندی دولت جدید به این تعهد می توان چشم انداز خوبی را برای  این ناوگان تصور کرد ضمن آن که  امید است در بحث توسعه خطوط مترو و زیر ساخت آن 50درصد اعتبار آن را دولت به عهده بگیرد .

قناعتی ضمن اشاره به اجرای برنامه زمان بندی در ایستگاه ها بیان داشت : مانیتورهایی برای اعلام زمان ورود  اتوبوس در اکثر ایستگاه های خطوط بی آر تی وجود دارد و مطابق گفته های معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ،  اجرای برنامه زمان بندی در تمام ایستگاه ها مد نظر است تا شهروندان بتوانند حضور خود را در ایستگاه ها با زمان ورود اتوبوس ها هماهنگ کنند .

وی  این بار به بحث پارکینگ های حاشیه ای اشاره کرد و گفت : بسیاری از شهروندان از خودروهای شخصی برای تردد استفاده می کنند که می تواند علاوه بر افزایش آلودگی هوا مشکلاتی از قبیل کمبود فضای پارک خودرو ها را نیز به وجود بیاورد .

وی خاطر نشان کرد : یکی دیگر از اهداف برنامه پنج ساله شورای شهر تهران محدود کردن پارکینگ های محیطی و توسعه پارکینگ های  طبقاتی و مسقف  در جهت جلوگیری از ترافیک و شلوغی خیابان ها است .

عضو کمیسیون و حمل ونقل  وعمران شهر تهران در پایان این گفتگو افزود : با محیا کردن بستر مناسب برای شهروندان جهت استقبال ازسرویس حمل و نقل عمومی علاوه بر استفاده بهینه از هزینه  مصرف سوخت و داشتن هوایی پاک ، دیگر مشکل کمبود پارکینگ و پارک حاشیه ای برای توقف خودروها وجود نخواهد داشت .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"