کد خبر: ۲۶۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳

حرکت خودروسازان در مسیر استانداردهای بین المللی و حضور پررنگ در بازارهای جهانی

به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : به هر میزان خودروسازان به سمت استانداردهای بین المللی حرکت نموده و در عرصه های جهانی حضور پر رنگ تری داشته باشند ضمن اینکه به نفع اقتصاد و تولید کشور است منافع مصرف کنندگان را نیز به دنبال خواهد داشت.

محمد رضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، ضمن اشاره به بازنگری در شاخص کیفی خودروهای داخلی افزود : هر گونه بازنگری و سختگیرانه تر نمودن شاخص کیفیت خودروهای داخلی ، در ارتقاء کیفیت و افزایش ایمنی خودروها قطعا تاثیر مثبت دارد به همین جهت از چنین حرکتی استقبال شده و  امید می رود خودروسازان داخلی با بازنگری و ارتقاء استانداردها به نحوی عمل نمایند که خروجی آنها بهبود شرایط تولید و افزایش استاندارد کالاهای تولیدی باشد.

وی تاکید کرد : البته در مقایسه شرایط کیفیت نامناسب با ارتقاء کیفیت خودروها بستگی دارد به اینکه قیمت گذاری عادلانه است یا غیر عادلانه  ، به عنوان مثال زمانی که کیفیت خودروها پایین است با چه قیمتی عرضه می شود و یا در شرایطی که کیفیت ها افزایش می یابد چه افزایش قیمتی باید اعمال شود.

وی گفت :  درصورتی که قیمت خودروهای کم کیفیت در مقایسه با خودروهای وارداتی قیمت کمتری داشته باشند و بواسطه ارتقاء کیفیت به قیمت های جهانی نزدیک شود به نظر می رسد باید این افزایش قیمت صورت گیرد اما در این جریان اینکه سیاست های تنظیم بازار و شورای رقابت اجازه می دهد یا خیر،  این موضوعی دیگر است و باید بر روی آن جداگانه تصمیم گیری شود.

وی افزود : اما چنانچه قیمت ها از پایه دچار مشکل باشد و قیمت های ناعادلانه ای باشد قطعا با ارتقاء و تثبیت قیمت ،تازه عادلانه خواهند شد.

وی اظهار داشت : البته همواره مردم خودروهای داخلی و وارداتی را به لحاظ قیمت و کیفیت با یکدیگر مقایسه می کنند بنابراین در صورتی که فضای رقابتی در این صنعت ایجاد شود به طور خودکار بازار خودرو به تعادل می رسد.

نماینده  کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه به توان و دانش فنی متخصصین داخلی به منظور ارتقاء کیفی خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت : دانش و توانایی متخصصین داخلی در حوزه صنعت خودرو نسبت به قبل افزایش بسیاری داشته است و قطعا این دانش فنی می تواند به کمک خودروسازان آید و در این حوزه اقدامات جدی تری صورت گیرد.

پورابراهیمی افزود : در حال حاضر فضا جهت  تمرکز بر تولیدات کیفی تر و کمک به صنعت خودرو در این زمینه مثبت است .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"