کد خبر: ۲۶۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳

صنايع کوچک 91 درصد از صنايع کشور را شامل مي شود

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو،مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اعلام کرد: صنایع کوچک 91 درصد از صنایع کشور را شامل می شود و 41 درصد از اشتغال صنعتی در حوزه صنایع کوچک ایجاد شده است.

سید محمدعلی سید ابریشمی صبح امروز در همایش پنجاه سال تلاش سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: همچنین 24 درصد از سرمایه گذاری در حوزه صنعت در حوزه صنایع کوچک است.

وی با اشاره به نامگذاری روز بیست و یکم مرداد در شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک گفت: در این همایش می خواهیم روایتی از 50 سال تلاش سازمان در حوزه ایجاد زیرساخت ها و خدمات نرم افزاری و حمایت از صنایع کوچک کشور ارائه و از پیشکسوتان این عرصه تقدیر کنیم.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران 930 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که در 731 شهرک به بهره برداری رسیده آن 61 هزار واحد تولیدی و در دست ساخت وجود دارد.

وی با بیان اینکه مهم ترین مشکل واحدهای صنعتی کوچک ، سختی استفاده از تسهیلات بانکی و تأمین وثیقه است ، گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک بعنوان یکی از نهادهای حاکمیتی برای صدور انواع ضمانتنامه های سرمایه گذاری و بیمه ها تشکیل شده است.

سیدابریشمی به عقد تفاهمنامه ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و چین اشاره کرد و گفت: همچنین یکصد هزار میلیارد ریال برای رونق صنایع کوچک با اولویت رونق صنایع کوچک در حال بهره برداری و همچنین فعال سازی واحدهای صنعتی کوچک راکد در هیئت وزیران به تصویب رسیده است.

وی واگذاری اداره 81 شهرک و ناحیه صنعتی به صاحبان صنایع مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی را در جهت گسترش خصوصی سازی در این شهرکها دانست و گفت : در یک سال گذشته از 21 شهرک و ناحیه صنعتی جدید نیز بهره برداری شده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت از عدم کفایت منابع مالی برای ارائه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری به صنایع کوچک به عنوان یکی از چالش های این صنعت نام برد و گفت: برخی

قوانین و مقررات نیز مانند قانون افزایش بهره وری کشاورزی و قانون مالیات بر ارزش افزوده مانع توسعه سرمایه گذاری صنایع کوچک است.

وی از نبود قانون حمایتی خاص صنایع کوچک انتقاد کرد و گفت: همچنین ساختار و نظام مالی و بانکی متناسب برای ارائه خدمات بانکی و مالی به صنایع کوچک نیست.

وی همچنین افزود: نداشتن تشکل خصوصی ملی و استانی خاص صنایع کوچک از دیگر چالشهای پیش روی این صنعت محسوب می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"