کد خبر: ۲۶۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، روغن ترمز و فیلتر از رکود شدید در بازار این صنف خبر داد و گفت : در ماههای اخیر گرانی در بازار لاستیک و روغن ترمز موجب افت تقاضا و رکود در بازار این کالاها شده است.

رکود بازار خودرو به بازار لاستیک هم سرایت کرد

به گزارش خبر خودرو ، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، روغن ترمز و فیلتر از رکود شدید در بازار این صنف خبر داد و  گفت : در ماههای اخیر گرانی در بازار لاستیک و روغن ترمز موجب افت تقاضا و  رکود در بازار این کالاها شده است.

عباس سماواتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : هم اکنون بازار لاستیک و روغن ترمز ،اشباع است اما نکته مهم در شرایط کنونی قیمت لاستیک و روغن ترمز در بازار و کاهش قدرت خرید مردم و بلاتکلیفی مصرف کنندگان است.

وی تصریح کرد : در این شرایط اغلب فرشندگان صنف لاستیک و روغن ناگزیر با عرضه و فروش کالا به زیر قیمت بازار شده اند و با کم کردن سود کالای خود را به مشتریان به فروش می رسانند.

وی همچنین از مالیات دریافتی از صنف فروشندگان لاستیک ، روغن ترمز و فیلتر انتقاد کرد و گفت : مشکل عمده این صنف علاوه بر رکود، دریافت مالیات است که غالبا بر حسب درآمد واحدهای صنفی نیست و بی ضابطه است این در حالی است که بر اساس قانون ، مالیات اصناف باید بر مبنای درآمد هر واحد صنفی باید محاسبه شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تولید تایر در سه ماهها اول امسال، خاطر نشان کرد : رشد  تولید تایر و افزایش سهم محصولات داخلی در بازار حرکت امیدوارکننده ای است اما سوالی که در خصوص مطرح است این است که در صورت افزایش میزان تولید تایر چرا واردات انواع تایر به کشور افزایش یافته است؟

وی همچنین به سهم تولیدات ایرانی در بازار اشاره کرد و گفت  : در صورتی که خودروسازان تمام وقت نیز فعالیت داشته باشند 40 درصد از مصرف بازار ایران را می توانند تامین کنند بنابراین استفاده از تولیدات داخلی نیز بر حسب تقاضا و سلیقه مشتری است.  

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، روغن ترمز و فیلتر در ادامه در خصوص تایرهای تاریخ مصرف گذشته موجود در  انبارها خاطر نشان کرد : مقابله با این مساله مستلزم اطلاع رسانی صحیح مصرف کنندگان در این ارتباط است بنابراین به متقاضیان تاکید می شود که به درج تاریخ بر روی این تارها توجه کرده و تایرهایی را که تاریخ تولید آنها کمتر از 2010 است را خریداری نکنند تا دچار مشکل نشوند.

سماواتی همچنین به عدم نظارت و برخورد با روغن ترمزهای تقلبی در بازار پرداخت و گفت : سازمان ملی استاندارد و همچنین سازمان حمایت از مصرف کنندگان باید در این خصوص برخورد نمایند که متاسفانه نحوه نظارت و برخورد ها مناسب و کافی نیست به همین جهت  اجناس نامرغوب و تقلبی به مصرف کننده تحمیل می شود.

وی در ادامه در خصوص افزایش قیمت تایر و روغن ترمزهای داخلی اظهار داشت : با وجود محصولات وارداتی با قیمتی کمتر از تولیدات داخلی و کاهش نرخ ارز نسبت به قبل ، هر گونه افزایش قیمت به ضرر تولیدات داخلی است چرا که بازار گنجایش افزایش قیمتی بیش از این را نداشته  و موجب تشدید رکود در بازار خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"