کد خبر: ۲۶۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۳

تاکید مهندس نعمت زاده برمحور قرار دادن امور اقتصادی در نمایندگی های خارج از کشور

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با محور قرار دادن امور اقتصادی بر فعالیت‌های سفارتخانه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور می‌توان به تشویق علاقمندان خارجی و حمایت‌های مؤثر از شرکت‌های فنی و مهندسی وهمچنین تسهیل در صدور روادید تجاری فعالان اقتصادی و افزایش ارزش صادرات کالا و خدمات غیرنفتی در سالهای آتی امیدوار بود.

«مهندس محمدرضا نعمت‌زاده» در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور افزود: پشتیبانی از فعالان اقتصادی ایران در جهت توسعه صادرات از مهمترین سیاستهای این وزارتخانه است.

وی گفت: به منظور خروج از رکود اقتصادی و رسیدن به رشدهای اقتصادی مثبت و روبه بالا باید در جهت توسعه صادرات غیرنفتی تلاش کنیم.

مهندس نعمت‌زاده همچنین از روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور خواستار مواردی نظیر پشتیبانی از برگزاری همایش و نمایشگاه‌ها، رایزنی تجاری و حمایت‌های موثر از شرکت‌های خدماتی فنی و مهندسی شد.

وی افزود: لزوم همکاریهای جدی با کشورهای همسایه که از بازارهای مهم هدف محسوب می‌شوند نیازمند روابط دیپلماتیک مطلوب سیاسی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت ایران اشاره کرد گفت: در زمینه فضای کسب و کار رتبه جمهوری اسلامی ایران از میان 189 کشور جهان طی دو یا سه سال اخیر به رتبه 152 رسیده و ما تلاش می‌کنیم که تا آخر دولت یازدهم این میزان را به زیر 100 برسانیم.

وی در ادامه گفت: در شاخص رقابت‌پذیری از میان 148 کشور دنیا رتبه 82 را داشته و نیز از لحاظ شاخص‌ رقابت‌پذیری صنعتی رتبه 33 را حائز می‌باشیم. در زمینه رقابت‌پذیری صنعتی از میان 133 کشور دنیا رتبه 55 را داریم.

مهندس نعمت‌زاده با بیان اینکه در زمینه رونق اقتصادی رتبه 101 را داریم،‌ افزود: از لحاظ شاخص آزادی اقتصادی از میان 178 کشور جهان رتبه 173 را داریم.

وی همچنین با اشاره به اینکه از میان 186 کشور جهان رتبه 76 را داریم، افزود: در این زمینه می‌توان با وجود پتانسیل و ظرفیت خوب نیروی انسانی برای توسعه کشور امیدوار بود.

وزیرصنعت،معدن وتجارت گفت: با تدابیر دولت یازدهم در عرصه بین الملل وسیاستهای اقتصادی دولت و همچنین  امیدی که در مردم وسرمایه گذاران وفعالان اقتصادی ایجاد شده است شاهد بهبود شرائط اقتصاد خواهیم بود.

مهندس نعمت زاده تاکید کرد: قطعا بهبود شرائط صنعت وتجارت با همراهی همه دستگاهها محقق می شود وامید است دستگاه دیپلماسی کشور هم ما را دراین مسیر یاری نمایند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"