کد خبر: ۲۶۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت : تمام اتوبوس ها در ناوگان حمل و نقل عمومی مجهز به ای بی ال و دارای سیستم کنترلی جی پی اس می باشند .

کنترل ناوگان اتوبوسرانی از طریق نصب سیستم جی پی اس

به گزارش خبرخودرو ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت : تمام اتوبوس ها در ناوگان حمل و نقل عمومی مجهز به ای بی ال و دارای سیستم کنترلی جی پی اس می باشند .

سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : از طریق نصب سیستم کنترلی جی پی اس بر روی اتوبوس ها می توان تمامی آن ها را از لحظه روشن شدن ، مسیر طی شده ، سرعت های لحظه ای و متوسط آن ها و نیز تعداد توقف و میزان توقف ها کنترل کرد .

وی اظهار داشت : از طریق نصب سیستم جی پی اس حتی می توان اطلاعات شناسایی راننده ای که کارت خود را در دستگاه قرار می دهد مورد ارزیابی و شناسایی قرار داد ،  طبیعتا اگر ایراداتی در کار رانندگان و یا شرکت های خصوصی دخیل در ارگان های حمل ونقل عمومی تشخیص داده شود برخوردهای لازم با آن ها صورت می پذیرد .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت : از مهمترین اقداماتی که در ارگان حمل و نقل عمومی انجام شده است کنترل زمان بندی حرکت اتوبوس ها در خطوط  با توجه به زمان بندی تعریف شده از طریق  سیستم جی پی اس می باشد ، ضمن آن که اگر راننده ای در حرکت تاخیر و یا تعجیل داشته باشد حتما کنترل و پیگیری خواهد شد .

وی در ادامه این گفتگو ضمن اشاره به خدمات ناوگان اتوبوسرانی به معلولین افزود : در سامانه حمل و نقل عمومی برای معلولین بیش از 60 دستگاه خودروی ون ، 20دستگاه اتوبوس و تعدادی خودروی سواری برای سهولت در حمل و نقل معلولین وجود دارد و تمامی آن ها مجهز به سیستم بالا بر برقی می باشند .

وی گفت : در برنامه ریزی های انجام شده جهت ارائه خدمات بهتر ، الویت با معلولین ویلچر نشین است و این خدمات در تمام ساعات شبانه روز ارائه می گردد .

سید جعفر تشکری هاشمی تصریح کرد : معلولین اگر مشکلاتی در زمینه خدمات دهی در حمل و نقل احساس کنند می توانند از طریق سامانه رسیدگی به مشکلات ، مسائل خود را با مسولین مربوطه در میان بگذارند .

وی خاطر نشان کرد : کرایه حمل ونقل معلولین تا حد امکان کاهش پیدا کرده است  زیرا مسئله هزینه رفت و آمد نباید نگرانی برای معلولین ایجاد کند . آن ها می توانند با هزینه بسیار پایین در سطح شهر تردد کنند .

وی در تکمیل گفته های خود بیان داشت : با توجه به آغاز سال تحصیلی و تردد معلولین به ویژه در مراکز آموزشی ، قصد افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی برای این قشر عزیز را داریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان این گفتگو اظهار داشت : برای خدمات دهی بهتر به معلولین به غیر از شهرداری ، سازمان بهزیستی نیز مسولیت دارد  و تمامی نهادها طبق وظایف قانونی که در جهت خدمت به معلولین برای آن ها تعریف شده باید به وظایف خود عمل کنند اما متاسفانه ضعف هایی در این زمینه احساس می شود .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"