کد خبر: ۲۶۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در خصوص به کارگیری منابع بودجه ای در بخش حمل و نقل عمومی بیان داشت : با توجه به اقدامات موثری که از آغاز سال در خصوص حمل و نقل عمومی در این معاونت صورت گرفته است ، عملکرد روشنی در خصوص به کارگیری منابع اندک بودجه ای که تاکنون دریافت کرده ایم ، صورت گرفته است.

در زمینه نوسازی و توسعه تمام بخش های حمل ونقل عمومی اقدامات شایسته ای انجام گرفته است

به گزارش خبرخودرو ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در خصوص به کارگیری منابع بودجه ای در بخش  حمل و نقل عمومی بیان داشت : با توجه به اقدامات موثری که از آغاز سال در خصوص حمل و نقل عمومی در این معاونت صورت گرفته است ، عملکرد روشنی در خصوص به کارگیری منابع اندک بودجه ای  که تاکنون دریافت کرده ایم ، صورت گرفته است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت:  با در نظر گرفتن مشهود بودن رشد در بخش حمل و نقل ریلی نمی توان به این نتیجه رسید که در سایر بخش های حمل و نقل عمومی کاری انجام نشده است . البته اگر در بخش هایی مانند اتوبوس رانی نتوانسته ایم کار انجام شده را معرفی کنیم ، به معنای انجام نشدن کار در آن نیست . بنابراین باید گفت که در زمینه نوسازی و توسعه تمام بخش های حمل ونقل عمومی اقدامات شایسته ای انجام گرفته است و بسیار پر توان در حال حرکت رو به جلو هستیم.

وی در خصوص اقدامات معاونت حمل و نقل  در خصوص تامین ایمنی در جابه جایی مسافران و شهروندان بیان داشت : بحث ایمنی در ساختار حمل و نقل عمومی از طرق مختلف به دست می آید. یکی از این موارد به وسیله نقلیه ای مربوط می شود که مسافران را جابه جا می کند. در همین راستا تلاش جدی معاونت حمل و نقل بر آن بوده که در زمینه تامین وسایل نقلیه عمومی استاندارد ، توجه ویژه ای مبذول شود .

تشکری هاشمی در ادامه افزود: در همین زمینه خرید اتوبوس های دوکابین و به کارگیری مدرن ترین تجهیزات ساخت داخل و اروپایی در واگن های مترو نمونه عینی اهمیت موضوع ایمنی شهروندان ، برای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بوده است.

وی در ادامه افزود : بخش دیگری از ایمنی مربوط به معبری است که خودروها در آن تردد می کنند. شبکه تردد خودروها در تهران اعم از خیابان ها و بزرگراه ها، از لحاظ ساختاری جزء یکی از شبکه های ایمن و استاندارد تلقی می شوند . ضمن اینکه می توانیم به جرات ادعا کنیم که در زیر زمین نیز از شبکه امنی برای عبور مترو برخورداریم . خوشبختانه ناوگان مترو،  با توجه به بهره مندی از پیشرفته ترین سیستم های سیگنالینگ ، از سطح قابل قبولی از استاندارد برخوردار است .

تشکری هاشمی در خصوص نقش آموزش های ترافیکی به شهروندان بیان داشت: متاسفانه در بسیاری از موارد به دلیل رفتارهای پرخطر عابران و رانندگان خودرو ها ، سطح ایمنی لازم برای شهروندان بر هم خورده که در این زمینه نیاز به آموزش و برخورد با رانندگان و افراد خاطی که امنیت سایرین را به خطر می اندازند ، احساس می شود. البته برای رانندگان در ناوگان اتوبوس رانی و تاکسی رانی، آموزش ها به نحو مستمر انجام می شود.

وی در خاتمه در خصوص اقداماتی که طی امضای تفاهم نامه با سازمان مدیریت بحران، توسط معاونت حمل و نقل انجام خواهد شد، افزود: زمینه همکاری با سازمان مدیریت بحران در خصوص شبکه راه ها و اسکان اضطراری بوده که در این تفاهمنامه معاونت حمل و نقل در خصوص مباحث مدیریت ترابری نیز نقش سازنده ای ایفا خواهد کرد. در همین زمینه در صورت وقوع بحران و حوادث احتمالی در آینده، معاونت حمل و نقل در سطح وسیعی امکانات خود را در راستای جابه جایی افراد ، نیروهای امدادی و مصدومان و کمک به نیروهای سازمان مدیریت بحران به کار خواهد گرفت. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"