کد خبر: ۲۶۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، افزایش 1,4 میلیارد لیتری موجودی بنزین، کارنامه درخشان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در 20 ماه گذشته است.

موجودي بنزين 1,4 ميليارد ليتر افزايش يافت

به گزارش خبرخودرو، افزایش 1,4 میلیارد لیتری موجودی بنزین، کارنامه درخشان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در 20 ماه گذشته است.

مصطفی کشکولی در آیین معارفه سید ناصر سجادی، مدیر عامل جدید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: در زمان قبول مسئولیت اینجانب در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ( آذر 1391)، موجودی بنزین 600 میلیون لیتر بود که تا پایان آن سال به 900 میلیون لیتر و در پایان سال 92 این حجم به بیش از 2 میلیارد لیتر افزایش یافت.

وی با بیان این که در 20 ماه گذشته، فعالیتهای شاخص دیگری نیز انجام شده است، افزود: تامین نقدینگی و وصول مطالبات 300 میلیارد تومانی بخش حمل و نقل و مجاری عرضه، عقد تفاهمنامه با بانک ملت و شرکت سازنده برای تامین هزار دستگاه نفتکش جدید (با تسهیلات پرداخت 300 میلیون تومان بوسیله بانک عامل و بهره 11 درصدی)، افزایش قابل توجه حمل کرایه جاده ای و ریلی، همچنین ترمیم شبکه حمل فرآورده از طریق دریا و تامین سوخت زمستانی به ویژه نیروگاهها در زمستان سال گذشته، از جمله فعالیتهای انجام شده این بازه زمانی است.

کشکولی ایجاد حساسیت دوباره بر نظارت و توزیع فرآورده های نفتی را نیز از اقدامهای شاخص خواند و اظهار کرد: این مهم موجب شد تا مصرف نفت گاز غیر نیروگاهی برای نخستین بار یک درصد کاهش رشد داشته باشد.

به گفته وی در نتیجه همکاری و تلاش کارکنان شرکت ملی پخش، فروش مرزی فرآورده های نفتی (نفت گاز) در سال گذشته رشد 97 درصدی و بانکرینگ نیز رشد 65 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

وی درباره سوآپ فرآورده های نفتی نیز اظهار کرد: در این زمینه نیز رشد قابل توجهی به ثبت رسید، بگونه ای که در بخش سوآپ نفت کوره 128 درصد رشد و در بخش سوآپ گاز مایع نیز افزایش 270 درصدی به ثبت رسید.

کشکولی افزایش دو برابری کارمزد جایگاههای عرضه فرآورده، همچنین افزایش دو تا سه برابری جایگاههای عرضه سی ان جی را نیز از دیگر اقدامهای موثر در 20 ماه گذشته خواند.

به گفته وی تقویت صف و ستاد با انتصاب های ضروری در مناطق زیر مجموعه شرکت ملی پخش با هدف تقویت این بخش برای انجام مسئولیت مهم تامین و توزیع فرآورده های مورد نیاز در کشور، همچنین تعامل با ذینفعان با هدف تعامل بیش از پیش با آنها و کسب مجوز تعیین نیاز واقعی مصرف کنندگان بوسیله شرکت ملی پخش بعنوان متولی اصلی، از دیگر اقدامهای مهم در 20 ماه گذشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"