کد خبر: ۲۶۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت : در حال حاضرعلاوه بر اتوبوس های عمدتا دیزلی شرکت واحد ،حدود 2 هزار دستگاه اتوبوس گازسوز نیزدر این شرکت به امر خدمات رسانی مشغول می باشند.

تست اتوبوس های گازسوز شرکت واحد تا پایان شهریور ماه

 

به گزارش خبرخودرو ، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت : در حال حاضر علاوه بر اتوبوس های عمدتا دیزلی شرکت واحد ،حدود 2 هزار دستگاه اتوبوس گازسوز نیز در این شرکت به امر خدمات رسانی مشغول می باشند.

پیمان سنندجی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : اکنون به واسطه رایزنی های صورت گرفته با وزارت نفت ، گازوئیلی که در شرکت واحد مورد استفاده قرار می گیرد  با کیفیت ۵۰۰ «پی.پی.ام» گوگرد می باشد که اگر چه نسبت به استانداردهای جهانی بسیار بالاست اما نسبت به گازوئیل مصرفی در کشور به استاندارد نزدیک تر است و آلودگی هوای کمتری را ایجاد می نماید.

وی در ادامه بیان داشت : البته مذاکرات و مکاتباتی برای بهبود وضع گازوئیل تولیدی کشور با وزارت نفت صورت گرفته است و امیدوارم در آینده شاهد کاهش پی.پی.ام گازوئیل ساخت داخل و در نتیجه آلایندگی کمتر آن باشیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به این که در حال حاضر اتوبوس های دیزلی سازمان اتوبوسرانی با نسبتی یکسان از طریق شرکت های داخلی و خارجی  تامین می گردد، اظهار کرد : مشتاق هستیم نیاز شرکت واحد به اتوبوس های دیزلی را به شرط رعایت استانداردهای لازم و مورد درخواست شرکت واحد از جمله داشتن کف کوتاه و دو کابینه بودن و دارا بودن سیستم سرمایش و گرمایش مناسب و موتور به روز از طریق تولیدات داخل کشور تامین کنیم.

سنندجی در خصوص اتوبوس های گازسوز شرکت اتوبوسرانی گفت: اتوبوس های گازسوز شرکت قالبا از خارج از کشور خریداری شده و مطابق استانداردهای روز دنیا می باشد که این امر از طریق سازمان استاندارد کشور مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت :به طور معمول با مرور زمان و مستهلک شدن دستگاه ها، معایبی دراتوبوس های گازسوز به وجود می آید که به این جهت باید کنترل دقیق و بازبینی در وضعیت خودرو ها صورت گیرد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه افزود: کار تست اتوبوس های گازسوز زیر نظر سازمان استاندارد انجام می شود که در نتیجه آن اتوبوس ها به سه دسته تقسیم می شوند، اتوبوس های رده سه فرسوده تشخیص داده شده و زیر نظر سازمان استاندارد معدوم خواهد شد اما اتوبوس های گروه اول و دوم به فعالیت خود ادامه خواهند داد با این تفاوت که اتوبوس های گروه دوم بعد از ۱ الی ۲ سال باید دوباره کنترل شوند.

سنندجی در پایان بیان داشت : تا کنون این کار به خوبی انجام شده و طی آن تعداد ۱ هزار و چهار صد دستگاه مورد بررسی قرار گرفته است و پیش بینی می شود با بازدید روزانه حدودا ۳۰ دستگاه اتوبوس در ۲ مرکز مختلف تا اواخر شهریور ماه این کار به اتمام برسد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"