کد خبر: ۲۶۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیمه خبرنگاران بر عهده خود نشریات است، اما در شرایط فعلی به کلیه نشریات اعلام شده که در صورت بیمه کردن خبرنگاران، هزینه آن به صورت مستقل به نشریات پرداخت می‌شود.

به گزارش  فارس علی جنتی امشب همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل با حضور در جمع مردم مشگین‌شهر گفت: بسیار خوشحالم که توفیق این را پیدا کردم که به نمایندگی از طرف دولت در جمع مردم متدین، شریف، فرهنگی و ولایتمدار مشگین‌شهر حضور داشته باشم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: من حامل سلام گرم و صمیمانه آقای روحانی رئیس جمهور محترم کشور به مردم شریف این خطه هستم و قبل از هرچیز لازم می‌دانم از زحمات همه عزیزان به ویژه امام جمعه محترم و نماینده و فرماندار این شهرستان تشکر ویژه‌‌ای داشته باشم.

این مسئول خاطرنشان کرد: ویژگی عمومی این خطه ارادت ویژه آنها به اهل بیت است و وجود امام‌زاده‌های متعدد در شهرستان نشان دهنده این است که از دیرزمان مردم این خطه نسبت به اهل بیت ارادت ویژه‌ای داشتند و این خطه پناهگاه آنها بوده است.

جنتی تصریح کرد: درزمینه‌های علمی نیز این شهرستان پیشرو بوده به طوری که دکتر محبوب از این خطه برخواسته است و همچنین شهید سید محمود بنی‌هاشم فرمانده گردان علی اصغر جزء افتخارات این شهرستان است.

وزیر ارشاد گفت: آثار به جا مانده از دیرباز که در گوشه و کنار این منطقه قابل مشاهده است که بخشی از آن به دوران ساسانی و بخشی از آن به دوران قبل از اسلام بر می‌گردد که این خود نشان‌دهنده تاریخ پرافتخار این منطقه است.

وی ادامه داد: این منطقه استعداد‌های طبیعی زیادی هم دارد که یک بخش آن آبهای گرم است که اگر این استعداد در هر جای دیگری در دنیا بود ثروت‌های کلانی را به بار می‌آورد که متاسفانه نتوانسته‌ایم تا این زمان از این موضوع بهره‌برداری کافی را انجام دهیم.

جنتی با اشاره به اینکه در این چند سال کشور با تحریم‌های کمرشکنی روبه‌رو بوده و هنوز هم رو‌به‌رو است که این تحریم‌ها باعث شده کشور از درآمدها محروم شود، بیان کرد: از زمانی که این دولت تشکیل شده، مهم‌ترین سیاست و رویکردی که این دولت داشته و دارد، رونق بخشیدن به اقتصاد کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در پی تحریم‌ها ما هیچ ارتباطی با بانک‌های دیگر نداشتیم که با برداشته شدن قسمتی از تحریم‌ها مجموعا 7 میلیارد از پول‌های بلوکه شده این کشور را آزاد کرده‌اند که ما آن را در اختیار گرفته‌ایم‌.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این بسیاری از دارایی‌های ما در خارج از کشور در بانک‌ها و کشور‌های مختلف بلوکه است که نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم و همین امر باعث شده که بسیاری از کارخانجات ما دچار رکود شوند.

این مسئول با بیان اینکه تحریم‌ها باعث شده که ما در وارد کردن قطعات نیز برای  تولید محصولات دچار مشکل شویم، ادامه داد: اکنون در صنعت هواپیمایی 80 فروند هواپیما به دلیل نبود قطعات زمین‌گیر شده است که اینها از مشکلات تحریم در کشور است.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد تمهیدات انجام شده در خصوص بیمه خبرنگاران گفت: بیمه خبرنگاران بر عهده خود نشریات است، اما در شرایط فعلی به کلیه نشریات اعلام شده که در صورت بیمه کردن خبرنگاران، هزینه آن به صورت مستقل به نشریات پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای حمایت از خبرنگاران و نویسندگان، صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران پیش‌بینی شده که این صندوق وظیفه دارد خبرنگاران را بیمه کند و این صندوق بیش از 23 هزار نفر را زیر پوشش خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه این صندوق از سال‌های گذشته مشکلاتی را به همراه داشته است که به خاطر آن افراد جدیدی به این صندوق اضافه نشده اما براساس تمهیدات انجام شده این صندوق به یک بنگاه اقتصادی سود‌آور تبدیل می‌شود تا بدون اتکا به کمک‌های دولت از هنرمندان و نویسندگان حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس با توجه به اینکه عمده مطالبات مردم و مسئولان این شهرستان ایجاد منطقه آزاد تجاری در شهرستان مشگین‌شهر بود، وزیر فرهنگ و ارشاد در این خصوص گفت: طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری باید در شورای عالی مناطق آزاد تجاری مطرح و مورد بحث قرار گیرد اما دیدگاه دولت برای مناطق محروم ایجاد امکاناتی برای رونق اقتصادی است که با اجرای این طرح می‌توان چنین منطقه‌ای را ایجاد کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"