کد خبر: ۲۶۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

رييس مرکز ملي فرش ايران از معرفي118 هزار قاليباف و شاغلين حرف مرتبط به سازمان تامين اجتماعي براي بهره مندي از مزاياي بيمه هاي اجتماعي قاليبافان در مرداد 92 تا مرداد 93 خبر داد.

به گزارش  شاتا، حميد کارگر گفت : اين مرکز همچنين در مدت ياد شده آموزش عمومي قالي بافي به 9400 نفر جهت تامين قالي باف مورد نياز در 19 استان و کمک به 50 واحد توليد طرح و نقشه براي تجهيز نرم افزار طراحي فرش را به انجام رسانده است.

کارگر افزود : برگزاري مسابقه طرح و نقشه فرش در 8 منطقه کشور و برگزاري نمايشگاه آثار برگزيده در تهران، پياده سازي و استقرار سامانه هوشمند سفارش پذيري در 15 واحد نمونه ، مميزي نظارتي 45 واحد توليدي از لحاظ استاندارد سازي مواد ، طرح ها، روشها و محصولات و نيز ساخت دارنمونه ارگونومي و اخذ تاييديه کارشناسان امر براي توليد و ترويج آن ازديگر اقدامات يکساله اين مرکز است.

به گفته وي حمايت از تشکيل شوراي فني در 5 استان ، برگزاري جشنواره سالانه در محل موزه فرش ايران ، اصلاح شيوه نامه تشکيل اتحاديه هاي صنفي قاليبافان ، پرداخت تسهيلات بصورت يارانه سود تسهيلات بانکي به 12 نفر از ذينفعان ، ارتقاي دانش و توانمنديها و خلاقيت80 نفر از تجار نيز اقداماتي است که مرکز ملي فرش در کارنامه يکساله خود دارد.

کارگر افزود : اين مرکز ارتقاي دانش و توانمنديها و خلاقيت 200 نفر از طراحان و نقاشان و 120 نفر از مربيان دوره هاي آموزش قاليبافي و 360 نفر از ناظرين فني فعال در کارگاه هاي قالي بافي ، آموزش 40 تورليدر جهت آگاهي از ويژگي هاي فرش دستباف جهت راهنمايي گردشگران خارجي ، آموزش 40 نفر از مديران عامل فعال در تعاوني ها و اتحاديه هاي استان آذربايجان غربي و ايجاد رقابت و انگيزه بين دانشجويان و دانش آموزان برتر کشوري را در مدت ياد شده به انجام رسانده است.

وي در ادامه افزود: مرکز ملي فرش براي آشنايي با روشهاي علمي و غير مخرب شستشوي فرش دستباف اقدام به شناسايي رنگزاهاي طبيعي و مصنوعي کرد، همچنين طي مدت ياد شده وضع موجود کارگاههاي رنگرزي در 8 منطقه کشور را بررسي کرده است و به منظور بررسي وضع کالاهاي جايگزين و مکمل فرش دستباف ايران در بازارهاي داخلي وضع کفپوشها را طي سالهاي 60 تا 89 مورد بررسي قرار داد.

کارگرتصريح کرد : در بازار رقابتي امروز يکي از پيش نيازهاي ورود به بازارهاي مختلف صادراتي کسب اطلاعات اين بازارهاست و به اين منظور معرفي طرح ها و نقوش فرش دستباف به تجار خارجي در دستور کار اين مرکز قرار گرفته است.

بر پايي نمايشگاههاي داخلي نيز ازديگر اقداماتي است که به گفته رييس مرکز ملي فرش ، اين مرکز به منظور توسعه صادرات فرش و شناسايي اين هنر به نسل جوان انجام مي دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"