کد خبر: ۲۶۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

فارس: با ادامه یافتن حرکت مردمی به سوی صنعا پایتخت یمن و آمادگی برای تحصن در اعتراض به ناکارآمدی دولت، رئیس‌جمهور یمن تهدید کرد که دولت در مقابل تهدیدات و تظاهرات مردم و حوثی‌ها دست‌بسته عمل نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری «انصارالله» وابسته به گروه الحوثی، تظاهرات مردم یمن در اعتراض به دولت کنونی و ناتوانی آن در اداره کشور و بروز اختلالات امنیتی و اقتصادی و سیاسی، امروز پنجشنبه برای چهارمین روز متوالی ادامه یافت و حوثی‌ها و مخالفان مردمی، به دولت تا روز جمعه مهلت دادند که مطالبات آنها را برآورده کند.

هزاران یمنی امروز نیز با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف استان صعده و صنعا خواستار حل بحران کشور قبل از از دست رفتن فرصت شدند. تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار سرنگونی دولت یمن شدند.

همچنین شبکه خبری اسکای نیوز نیز گزارش کرد که رئیس جمهوری یمن امروز الحوثی و معترضان را تهدید کرد.

بنا بر این گزارش، عبد ربه منصور هادی در نشست فوق العاده امروز در جمع فرماندهان نظامی و امنیتی یمن تهدید کرد که در مقابل خواسته‌های مشروع مردم یمن و حوثی ها ساکت نخواهیم نشست.

رئیس جمهور یمن در نشست امروز در حضور اعضای کمیته عالی امنیتی و شورای دفاع ملی یمن بدون اشاره به حضور گسترده مردمی در اطراف و داخل صنعا مدعی شد: آنچه که در شهر صنعا پایتخت یمن شاهد آن هستیم فشاری است که از سوی عناصر مسلح حوثی‌ها اعمال می شود.

وی همچنین از نیروهای امنیتی و ارتش یمن خواست تا سطح آمادگی خود برای مقابله با تظاهرات‌کنندگان و حوثی‌ها را افزایش دهند. عبدربه منصور هادی با لحنی تهدید آمیز تاکید کرد: دولت در مقابل تهدیداتی که به کشور یمن آسیب وارد می کند، دست بسته عمل نمی کند.

وی در پایان این نشست فوق العاده بر ضرورت آمادگی کمیته امنیتی و شورای دفاع ملی تاکید کرد و گفت: نباید در مقابل هر خطری که امنیت و آرامش صنعا را تهدید می کند، تسامح به خرج داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"