کد خبر: ۲۶۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

مرتضی میرباقری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ازدواج سفید یک مساله فراگیر در ایران نیست، گفت: اگر قرار باشد برای موضوعاتی که در برخی مناطق و به صورت خیلی خاص به وجود می‌آید، به عنوان یک مساله فراگیر نگاه کنیم، از مسائل با اهمیت‌تر غافل می‌شویم. این موضوع اصلا در کشور ما زیاد نیست و نمی‌خواهیم مثل یک جریان قابل توجه به آن نگاه کنیم. البته اگر چنین مساله‌ای وجود داشته باشد حتما آن را بررسی خواهیم کرد.

وی با اشاره به افزایش خانه‌های مجردی و گرایش جوانان به این سبک زندگی، افزود: وجود این خانه‌ها مسائل خاص خود را دارد که مشکلات اساسی را ایجاد می‌کند و ما از این مسائل آگاهیم.

مسیرهای قاچاق برای آشنایی دختران و پسران ایجاد شده

قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه مساله ازدواج سپید اولویت اصلی ما نیست، گفت: در مورد اصل ازدواج ایجاد تسهیلات لازم و زمینه‌سازی آشنایی سالم دختران و پسران به عنوان اولویت‌های اول ما مطرح می‌شود. نظام آشنا کردن دختران و پسران دچار اشتباه شده است و مسیرهای قاچاق در این زمینه فراهم شده است.

میرباقری درخصوص اعتیاد به الکل در ایران و آغاز به کار اولین مرکز ترک الکل، گفت: این موضوع یک گرفتاری است که به شکل خزنده رو به شیوع است و قبل از مواجهه با این آسیب درصدد آن هستیم تا با آموزش به مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان از شیوع آن پیشگیری کنیم تا آسیب‌ها به حداقل برسد.

قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی، فرهنگی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های زیادی به خصوص در مناطق غربی کشور در حوزه جلوگیری از ورود مشروبات الکلی و برخورد با باندهای قاچاق سازماندهی شده ، انجام می‌شود ولی باید اطلاع‌رسانی نیز داشته باشیم. در این خصوص بد نیست یکی ، دو مرکز در مقام پایلوت یکسری کارهایی برای ترک اعتیاد به الکل انجام دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"