کد خبر: ۲۶۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش مشرق، علی کفاشیان در خصوص روند مذاکراتی که با کی‌روش داشت و به نتیجه رسید، گفت: چون می‌خواستیم کار را با او ادامه دهیم از ابتدای جلسه بندهای قرارداد را مرور کرده و نظرات یکدیگر را شنیدیم. یکسری مسائل بود که باید اصلاح می‌شد که ما قبول کردیم و یکسری تغییراتی هم بود که باید طبق قوانین کشورمان در این قرارداد لحاظ می‌شد. اینها از جمله مواردی بود که یا ما و یا کی‌روش بر سر آنها کوتاه آمد و همچنین در خصوص زمان پرداخت مبالغ قرارداد با کی‌روش در نشست روز گذشته با او به صحبت پرداختیم.

وی ادامه داد: در هر صورت با صحبت‌هایی که کردیم و توافق بر سر مواردی که مدنظرمان بود، بر اساس قراردادی که بسته شد به توافق رسیدیم. در حین جلسه یکسری موارد را به کی‌روش گفتیم او قانع شد و در یکسری موارد دیگر او ما را قانع کرد. در نهایت به تفاهم رسیدیم که بر طبق آن قراردادی امضا شد که هر دو طرف راضی باشد.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که استارت تیم ملی چه زمانی خواهد خورد،‌گفت:‌کار آغاز شده و او برنامه‌هایش را در خصوص اردوها و دیدارهای دوستانه از فردا آغاز می‌کند. البته از قبل این برنامه‌ها آغاز شده بود اما با بسته شدن قرارداد کی‌روش از فردا برنامه‌هایش را ادامه می‌دهد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا قرارداد به طور حتم یکشنبه انجام خواهد شد یا نه،‌گفت‌:‌قرار شد کی‌روش متن توافق‌نامه اصلی خود را در اختیار وکلای خود قرار دهد تا از لحاظ حقوقی تنظیم شود بنابراین طی روزهای شنبه و یا یکشنبه قرارداد جدید با کی‌روش امضا خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تا قبل از آن جلسه‌ای را با کی‌روش برگزار خواهید کرد یا خیر،‌گفت:‌خیر فقط در روز امضای قرارداد و پس از تنظیم قرارداد و بررسی دوباره آن، قرارداد جدید کی‌روش امضا خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد مبلغ قرارداد کی‌روش یادآور شد: یکسری ابهامات در این مورد بود که آنها را برطرف کردیم که بر اساس،‌نوع دریافت و پرداخت مبالغ به کی‌روش مشخص شده و در این خصوص به توافق رسیدیم. البته در خصوص مبلغ قرارداد نمی‌توانم صحبتی انجام دهم.

کفاشیان در مورد این اظهار نظر کی‌روش که در حال حاضر جام جهانی به نسبت جام ملت‌ها در اولویت قرار دارد؛ آیا با این وضعیت دیگر در روی سکو رفتن در آسیا برای فدراسیون مهم نیست، گفت: در هر صورت جام ملت‌های آسیا پلی است برای حضور در جام جهانی. ما به کی‌روش تاکید کردیم از حالا برای حضور تیم ملی در جام جهانی روسیه و بهترین عملکرد این تیم برنامه‌ریزی‌هایش را انجام دهد البته برای جام ملت‌ها پاداش خوبی در نظر گرفتیم که این مورد می‌تواند به او انگیزه بدهد. اما قطعا هدف اصلی ما با کی‌روش جام جهانی 2018 روسیه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت عدم صعود تیم ملی به جام جهانی 2018 از کار خود برکنار خواهد شد،‌گفت:‌در هر صورت شرایطی برای برکناری او در قرارداد تعریف شده اما هر موقع بخواهیم می‌توانیم با پرداخت مبلغی به عنوان خسارت کی‌روش را برکنار کنیم. البته این موضوع دوطرفه است و اگر کی‌روش هم بخواهد به صورت ناگهانی تیم ملی را ترک کند باید خسارت بدهد. در واقع هر طرف قرارداد بخواهد در قرارداد دست ببرد این موضوع خلاف قرارداد است و چه فدارسیون و چه کی‌روش در صورت انجام این کار باید خسارت بدهند. البته این موضوعی طبیعی در تمام قراردادهای ما به شمار می‌رود.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که چرا کی‌روش روز گذشته او را به عنوان تنها برنده مذاکرات معرفی کرد،‌گفت: بالاخره یکسری موارد را می‌خواست که ما قبول نکردیم و گفتیم طبق عرف کشور ما نیست و به او تاکید کردیم تنها با شما قرارداد نداریم و مربیان دیگر هم هستند و در واقع روش کار ما به این شکل است. البته این سخن کی‌روش نظر شخصی خودش بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه روز گذشته مواردی را به سرمربی تیم ملی تحمیل کردید یا خیر، گفت: تحمیل که خیر بلکه توافق و تفاهم با او کردیم. از اول هم او قصد داشت توافق کند و به همین دلیل خیلی از مواردی که مدنظرش بود، و ما از او خواستیم اجرا نشود قبول کرد تا اجرایی نشود.

وی در مورد اینکه آیا درست است که کی‌روش مشتری نداشت و کوتاه آمد تا تحت هر شرایطی سرمربی تیم ملی ایران شود،‌گفت: او کارنامه خوبی در ایران داشت و در کشور ما نتیجه گرفته بود. ضمن اینکه از فوتبال ایران شناخت داشت و برای هر دو طرف بهتر بود تا این قرارداد تمدید شود. برای کی‌روش هم بهتر بود بماند تا بخواهد جای دیگری کار جدیدی را آغاز کند.البته نمی‌توان گفت کی‌روش از کشورهای دیگر پیشنهاداتی نداشته است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا با این شرایط کی‌روش در کشور ما قطعا ماندنی شده گفت: بله او صد در صد می‌ماند.

وی در پایان در مورد اینکه قضیه حق پخش تلویزیونی به کجا رسید، گفت:‌اگر فردا در مذاکراتمان برای انعقاد تفاهم‌نامه به نتیجه نرسیم با توجه به اینکه دیگر قراردادی وجود ندارد به یکشنبه اجازه حضور دوربین‌های تلویزیونی را در ورزشگاه نخواهیم داد.
 
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"