کد خبر: ۲۶۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳

ابنا: گروه تروریستی جبهة النصرة برای ایجاد رعب و وحشت در قلب‌های دشمنان(!) اجساد علویان و نیروهای ارتش سوریه را طعمه سگ‌ها می‌کند.

این گروه تکفیری که صراحتاً اعلام کرده انداختن اجساد کشته شده‌ها جلوی سگ‌ها، سیاستی است که برای ایجاد رعب و وحشت در قلب‌های دشمنانش اتخاذ شده است.

جبهة النصرة و داعش گروه‌های تروریستی هستند که رفتارهای بسیار وحشیانه و خونین از آن‌ها سر می‌زند؛ با این حال، غذا دادن سگ‌ها با اجساد، رفتاری است که تا کنون فقط از جبهة النصرة سر زده است.

«ناوی پیلای» کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل، آمار بالای قربانیان جنگ سوریه را ناشی از «وضعیت فلج بین المللی» در قبال تروریسم دانست؛ امری که «جنایتکاران، تخریب گران و جلادان» را در سوریه و عراق تشویق می‌کند.


پیلای در این بیانیه که روز جمعه منتشر شد، تصریح کرد: دستکم، ۱۹۱ هزار و ۳۶۹ نفر در بحران داخلی چهار ساله سوریه کشته شده‌اند، یعنی چیزی حدود دوبرابر میزانی که سال گذشته اعلام شد و این آمار می‌تواند کمتر از برآوردهای دقیق‌تر باشد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل افزود: این قربانیان در بازه زمانی مارس ۲۰۱۱ تا پایان آوریل ۲۰۱۴ جان خود را از دست داده‌اند، دو برابر آمار اعلامی سال قبل که ۹۳ هزار نفر ذکر شده بود.

بیشترین تعداد بر اساس گزارش سازمان ملل (۳۹ هزار و ۹۳۲ نفر) در حومه دمشق جان داده‌اند. حلب با ۳۱ هزار و ۹۳۲ نفر، ادلب با ۲۰ هزار و ۴۰ نفر، درعا با ۱۸ هزار و ۵۳۹ قربانی و حما با آمار ۱۴ هزار و ۶۹۰ نفری از کشته‌ها در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این بیانیه افزود: بیش از ۸۵ درصد کشته‌ها، مرد هستند، اما سازمان ملل نمی‌تواند آماری تفکیکی از نظامیان و غیرنظامیان کشته شده داشته باشد.

بیانیه حقوق بشر سازمان ملل تصریح می‌کند: ۸ هزار و ۸۰۳ نفر از کشته شدگان جنگ سوریه کودک هستند که ۲ هزار و ۱۶۵ نفر از آن‌ها را کودکان زیر ۱۰ سال تشکیل می‌دهند. با این حال، احتمالا تعداد واقعی کودکان زیر ۱۰ سال قربانی بیش از این باشد زیرا در بسیاری از موارد امکان تعیین دقیق سن کودکان مقدور نبود.

سازمان ملل در حالی تازه‌ترین آمار قربانیان تروریسم در سوریه را اعلام کرد که صرف نظر از حمایت‌های متنوع جبهه عربی- غربی از شکل گیری و ترویج تروریسم در این کشور، بسیاری از دولت‌های غربی به حضور اتباع خود در سوریه و همراهی با تروریست‌های موسوم به داعش اقرار دارند.

شبکه تلویزیونی یورونیوز به نقل از دولت انگلیس اعلام کرد که طی دو سال گذشته ۴۰۰ تا ۵۰۰ انگلیسی راهی سوریه و سپس عراق شده‌اند.

براساس این گزارش، این آمار نگران کننده تنها مختص به انگلیس نیست، زیرا ۹۰۰ فرانسوی، ۵۰۰ بلژیکی، بیش از ۴۰۰ آلمانی، ۲۰۰ هلندی و حدود ۱۰۰ آمریکایی هم در فعالیت‌های تروریستی در سوریه و عراق شرکت دارند و گفته می‌شود که در مجموع حدود ۲۰ هزار خارجی از ۷۰ کشور جهان به تروریست‌ها در سوریه و عراق پیوسته‌اند.







نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"