کد خبر: ۲۶۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳

تسنیم: در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه دوازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، محمدعلی نجفی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: ورزش در ارتقای جسم و روح نقش غیرقابل انکاری دارد.

نجفی با یادآوری اینکه «کارکرد متنوع ورزش در جهان شناخته شده است»، افزود: ورزش دانشگاهی علاوه بر توسعه فرهنگ ورزش نقش مهمی در توسعه ورزش همگانی در جامعه دارد و باعث ایجاد نشاط و تحرک برای یادگیری علوم و فنون در دانشگاه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: این ورزش است که محیط دانشگاه را پرشور و فعالیت آن را کامل‌تر می‌کند. عزم مشترک مسئولان در دولت در توسعه ورزش دانشگاهی موضوعی است که به سلامت عمومی جامعه برمی‌گردد.

سرپرست وزارت علوم خاطرنشان کرد: به تمام رؤسا، سرپرستان و مسئولان دانشگاه‌ها عرض می‌کنم که در جهت توسعه ورزش دانشگاهی گام برداشته و در همین راستا سال تحصیلی آینده سال توسعه ورزش در دانشگاه‌هاست.

نجفی ضمن تأکید براینکه ورزش دانشگاه در ارتقای سطح علمی جامعه نقش مؤثری دارد، افزود: وزیر ورزش و جوانان که خودش از اساتید دانشگاهی است باید موضوع علمی ورزش و اشاعه فعالیت‌های ملی در سطح همگانی و حرفه‌ای را مورد اهتمام قرار دهد.

و همچنین خاطر نشان کرد: از پنجشنبه کارم را شروع کرده‌ام و این اولین برنامه رسمی من در وزارت علوم است. قطعاً ورزش یکی از محورهای مهم فعالیت‌های ماست و از این ابزار مهم در دانشگاه بیشتر بهره‌مند خواهیم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صحبت‌های قبلی‌ام به مسائل فرهنگی و ورزشی تأکید کرده بودم. قطعاً ورزش در ایجاد روحیه نشاط و شادابی بسیار اثرگذار است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"