کد خبر: ۲۶۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳

شرایط فراهم شده از سوی دولت موجب ارتقای صنعت خودرو می شود

به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل شرکت پارس خودرو با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: دولت یازدهم شرایطی ایجاد کرده که شرکت های خارجی برای حضور در صنعت خودروسازی ایران تمایل زیادی دارند.

مهندس ناصر آقامحمدی اظهار کرد: ورود خودروهای جدید به سبد محصولات سایپا و قطعی شدن همکاری با چندین شرکت معتبر بین المللی در زمینه تولید خودرو در خطوط داخل، دستاورد تلاش های دولت یازدهم در زمینه رفع تحریم این صنعت و ایجاد آرامش در فضای بین المللی است.

وی افزود: از زمان روی کار آمدن دولت جدید و گشایش درب های همکاری با بسیاری از کشورهای جهان، شاهد تمایل در این کشورها برای حضور در صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران هستیم.

وی تصریح کرد: صنعت قطعه سازی که در ابتدای سال گذشته تقریباً تا مرز ورشکستگی پیش رفته بود و بسیاری از کارکنان این شرکت ها بیکار بودند، امروز تا حدود زیادی از شرایط گذشته فاصله گرفته و در حال گذار از یک مرحله ثبات به سمت پیشرفت است.

مدیرعامل شرکت پارس خودرو خاطرنشان کرد: امروز ظرفیت های فراوانی در صنعت خودروسازی ایران وجود دارد که جایگاه این صنعت را در ایران و منطقه خاورمیانه بالا برده و جذابیت های زیادی را هم برای طرف های بین المللی برای حضور در این صنعت و مشارکت در تولید به وجود آورده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در خصوص صنعت خودرو گفت: ایجاد فرصت برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو در سال گذشته، تسهیل در روند سرمایه گذاری شرکت های خارجی در صنعت خودرو ایران، ایجاد فرصت همکاری مشترک با شرکت های مطرح در زمینه طراحی پلت فرم خودرو و از همه مهم تر تلاش برای رفع تحریم این صنعت از جمله مهم ترین اقداماتی بوده که دولت در فرصت کوتاه یک سال گذشته انجام داده است.

آقامحمدی همچنین اظهار کرد: حمایت دولت از صنعت خودرو در یک سال گذشته کاملاً بلندمدت و کارشناسی بوده و نشان دهنده شناخت دقیق مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان گسترش از خودروسازی است.

مدیرعامل شرکت پارس خودرو گفت: در صورتی که فضای مساعد یک سال گذشته به همین ترتیب ادامه یابد قطعاً وضعیت صنعت خودرو در چند سال آینده مطلوب خواهد بود.

وی در خاتمه ضمن تبریک مجدد به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت گفت: امیدواریم دولت مردان کشور بتوانند با ادامه همین مسیر، فضا و فرصت کسب و کار و شکوفایی اقتصادی و صنعتی را بیش از گذشته فراهم کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"