کد خبر: ۲۶۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، از ابتدای امسال تاکنون با استفاده از گازطبیعی فشرده (سی ان جی) در مصرف ٩٠ میلیون لیتر بنزین صرفه جویی شده است.

٩٠ میلیون لیتر در مصرف بنزین در منطقه ساری صرفه جویی شد

به گزارش خبرخودرو، از ابتدای امسال تاکنون با استفاده از گازطبیعی فشرده (سی ان جی) در مصرف ٩٠ میلیون لیتر بنزین صرفه جویی شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری، گفت: امسال تاکنون نزدیک به ٩٠ میلیون مترمکعب سی ان جی مصرف و به صرفه جویی همین مقدار بنزین منجر شده است.

حسینعلی طالبی افزود: هم اکنون ٧٤ باب جایگاه عرضه سی ان جی در منطقه ساری فعال است و توسعه این بخش نقشی بسزا در کاهش مصرف بنزین خواهد داشت.

وی با بیان این که احداث ١٥ باب جایگاه در دستور کار قرار دارد،تصریح کرد: تا پایان سال پنج باب جایگاه سی ان جی  به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته طالبی، بهره برداری از ١٠ جایگاه دیگر نیز تا پایان سال ١٣٩٥ آغاز می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همچنین درباره مصرف فرآورده های نفتی این منطقه در پنج ماه گذشته، اظهار کرد: در این بازه زمانی ٣٩ میلیون لیتر نفت سفید در کل استان مازندران مصرف شد که پنج میلیون و ٣٤٥ هزار لیتر آن به بخش کشاورزی و ٣٣ میلیون لیتر به بخش خانگی و بقیه نیز به سازمانها و اصناف مربوط می شود.

وی تصریح کرد: افزایش دما و کنترلهای نظارتی با اعزام گروههای بازرسی موجب شده است تا مصرف این فرآورده در منطقه ساری ٢٤ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته یابد.

طالبی میزان بنزین مصرفی منطقه ساری را در پنج ماه نخست سال، ٣٠٠ میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: مصرف این فرآورده در مقایسه با مدت مشابه سال پیش دو درصد افزایش یافت که افزایش سفر در نوروز امسال از مهمترین دلایل آن است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"