کد خبر: ۲۶۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
فارس: رئیس ‌جمهوری روسیه و وزارت دفاع این کشور در توضیح حادثه دستگیری چند نظامی روسی در خاک اوکراین، این حادثه را عبور ناخواسته این نظامیان از خط مرزی دو کشور در هنگام گشت‌زنی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری «ایتارتاس»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرده است که حادثه مربوط به دستگیری نیروهای نظامی روسیه در خاک اوکراین هرچه سریعتر حل و فصل شود.

روز سه شنبه مقامات امنیتی اوکراینی اعلام کردند که 10 نیروی نظامی روسی را در خاک این کشور دستگیر کردند.

پوتین شب گذشته بعد از مذاکرات خود با «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین ، در مینسک(پایتخت بلاروس) در جمع خبرنگاران در این رابطه گفت: «من هنوز گزارش وزارت دفاع و ستاد مرکزی نیروی مسلح در مورد این حادثه را ندیده‌ام، ولی آنطور که شنیده‌ام، آنها (نظامیان روسی) هنگام گشت زنی در نواحی مرزی احتمالا بطور ناخواسته از خطوط مرزی دو کشور خارج شده و وارد خاک اوکراین شدند.»

رئیس‌جمهوری روسیه یادآور شد که این مسئله غیرعادی نبوده و بارها پیش آمده که نیروهای مرزبانی اوکراین هم وارد خاک روسیه شده‌اند.

«آندری لیسنکو» سخنگوی شورای امنیت و دفاع اوکراین در توضیح این حادثه در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که نظامیان روسی به دلیل عبور غیرقانونی از مرز اوکراین و همراه داشتن سلاح و احتمالا همکاری با نیروهای استقلال طلب در شرق کشور بازداشت شده‌اند.

یک مقام آگاه در وزارت دفاع روسیه هم امروز در پاسخ به سئوال خبرنگار ایتارتاس در این رابطه اعلام کرد که نظامیان این کشور هنگام گشت زنی به اشتباه از خط مرزی اوکراین گذشته و وارد خاک این کشور شده‌اند و در هنگام دستگیری هم هیچ درگیری بوجود نیامده و خود را تسلیم نیروهای اوکراینی نمودند.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"