کد خبر: ۲۷۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
تسنیم: انتشار گزارش‌هایی از موفقیت کره شمالی در تجهیز زیردریایی‌ها خود به شلیک موشک‌های بالستیک موجب نگرانی بیش از پیش مقامات آمریکایی شده است.

به گزارش دیلی‌تلگراف، بر اساس گزارش‌های منتشر شده کره شمالی توانسته است حداقل یکی از زیردریایی‌های قدیمی خود را به گونه‌ای بهبود دهد که قابلیت شلیک موشک‌های بالستیک را داشته باشد

وبگاه واشنگتن‌فری‌بیکن اعلام کرده است که نهادهای اطلاعاتی آمریکا تشخیص داده‌اند که یک زیردریایی کره شمالی به محفظه شلیک موشک مجهز شده است، امری که موجب افزایش نگرانی‌ها در مورد پیشرفت برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ شده است.

بر اساس تصاویر منتشر شده، کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی در ژوئن گذشته در حالی که مشغول استفاده از پریسکوپ یک زیردریایی بوده است، دیده شده است.

در این تصویر، زیردریایی مورد نظر یک زیردریایی چینی کلاس 033 است که بر مبنای زیردریایی‌های 1800 تنی رومئو ساخت شوروی در دهه 1960 میلادی ساخته شده است.

به نوشته دیلی‌تلگراف، اگر گزارش منتشره در مورد این زیردریایی مجهز به قابلیت شلیک موشک واقعیت داشته باشد، کره شمالی از آن برای هدف قرار دادن دشمنانش استفاده خواهد کرد.

پیونگ‌یانگ تاکنون تعدادی آزمایش موشک‌های زمین‌پایه بالستیک و سه آزمایش انفجار بمب‌هسته‌ای را در زیر زمین انجام داده است، اما همچنان در حال کار برای توسعه و تولید موشکی است که قابلیت حمله با خاک آمریکا را داشته باشد.

در حال حاضر مشوک تائپودونگ-2 مهیب‌ترین سلاحی نظامی کره شمالی است که بردی بیش از 6000 کیلومتر دارد. گزارش‌هایی وجود دارد که این کشور توانسته است با بهبود این موشک و تقویت پیشران آن به موشکی دست یابد که بردی نزدیک به 10 هزار کیلومتر داشته است.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"