کد خبر: ۲۷۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
فارس: منابع لبنانی از تلاش دولت‌های ترکیه و قطر برای مذاکره با نیروهای داعش با هدف آزادی نیروهای امنیتی لبنانی گروگان گرفته‌شده توسط این گروه تکفیری خبر دادند.

پایگاه خبری «الاخبار» نوشت: دولت‌های ترکیه و قطر با نیروهای داعش (دولت اسلامی عراق و شام) وارد مذاکره شده اند تا بلکه بتوانند نیروهای امنیتی لبنانی گروگان گرفته شده توسط این گروه تکفیری را آزاد کنند.

بنا بر این گزارش، «شیخ سالم رفیعی» رئیس سابق کمیته اندیشمندان مسلمان و از روحانیان سرشناس اهل سنت لبنان از «ابو طلال الحمد» فرمانده نیروهای داعش در منطقه «القلمون» لبنان خواست تا مهلت سه روزه تعیین شده را تمدید کنند و به این ترتیب فرصتی ایجاد شود تا مذاکرات قطر و ترکیه نتیجه مطلوب را بدست آورد.

روزنامه الاخبار به نقل از منابع خود در کمیته مذکور نوشت که دولت لبنان اطمینان دارد که نیروهای داعش هیچ یک از نیروهای امنیتی لبنانی گروگان گرفته شده را نخواهد کشت.

روزنامه السفیر لبنان 5 روز پیش در تاریخ 23 آگوست (اول شهریورماه) گزارش کرد که نیروهای امنیتی لبنان توسط جبهه النصره گروگان گرفته شده اند.

در حال حاضر 9 مرد که به نظر می رسد 8 نفر آنها پلیس بوده و یک نفر دیگر نیز سرباز باشد، در میان 24 نیروی امنیتی گروگان گرفته شده در نزدیکی مرز سوریه هستند.

هنوز تعداد دقیق شهروندان لبنانی که توسط نیروهای داعش گروگان گرفته شده اند، تأیید نشده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"